0

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت
بازدید 7

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی به آئین بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی آیت‌الله بهجت که در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد نوشت: آیت‌الله محمدتقی بهجت فومنی یکی از اعاظم علمی و بزرگان عرفانی و سالکان طریق الهی در روزگار ما بود که چه در دوره حیات و چه اکنون که از میان ما رخت بربسته و به ملکوت اعلی پیوسته، همواره نور حضور و وجودش مشعلی برای هدایت به سوی حضرت احدیت است و چه بسیارند از طبقات جامعه به ویژه جوانان که با دلدادگی از حوزه معرفتی وی خوشه‌ها چیده‌اند و همچنان وامدار عزت و عظمت و اخلاص و ایمان اویند.

این عالم بزرگ که تمام عمر خود را به تربیت شاگردان، تهذیب نفوس و توجه دادن عموم به ساحت مقدس امام زمان (عج) گذرانید و زندگی زاهدانه و عبادت عارفانه او در قلوب عاشقان مکتب علوی اثری عمیق داشت، مصداق کامل گفتار خداوند حکیم «و من یؤت الحکمه فقد اوتی خیراً کثیراً» بود.

پاکبازان وادی توحید و عبودیت و عاشقان کوی دوست که عمر خود را با مجاهدت‌های خالصانه در راه حضرت حق سپری می‌کنند، همواره مورد توجه شیفتگان معنویت و اخلاق و اخلاص‌اند. حیات آنان سراسر درس حکمت و شوریدگی و فقدانشان تأثر برانگیز و ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر است. به راستی که اهل معرفت گوهرهایی ناب و بسیار نادرند که اختر تابناک وجودشان ملجأ و مأوای حیرت‌زدگان در مسیر بی‌انتهای حق و هدایتگر گمشدگان طریق معرفت است.

این مرد خدا در چشم دیگر مردان خدا بزرگ و دوست‌داشتنی و از چنان مقام شامخ و شاخص برخوردار بود که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از ایشان به معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی‌پایان یاد کنند؛ عالمی ربانی که دل نورانی و مصفای پارسایش، آئینه روشن و صیقل یافته الهام الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود.

درگذشت چنین عالمانی فقدانی بس سترگ برای اهل فقه و معرفت و عرفان خواهد بود که سال‌ها باید بگذرد تا چشم ساکنان سرزمین خاک بار دیگر به دیدنشان روشن شود. برای ایشان رحمت و رضوان الهی، مغفرت واسعه و علو درجات از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم و برای فضلا و علمای اعلام طلاب و شاگردان و علاقه‌مندان به ویژه اهل بیت شریف آن والامقام صحت و سربلندی آرزومندم.

در پایان بر خود لازم می دانم از همه برنامه‌ریزان و دست اندرکاران این آئین روحانی سپاس و قدردانی نمایم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *