0

قهرمانی ایران در راس سه رویداد برتر والیبال نشسته پارالمپیک پاریس

قهرمانی ایران در راس سه رویداد برتر والیبال نشسته پارالمپیک پاریس
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، با پایان یافتن هفدهمین دوره بازی های پارالمپیک تابستانی که به میزبانی پاریس برگزار شد، وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک سه رویداد برتر رشته های ورزشی حاضر در بازی های پارالمپیک را معرفی کرد.
بر این اساس هشتمین عنوان قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در بازی های پارالمپیک، به عنوان اولین رویداد برتر رقابت های والیبال نشسته در بازی های پاریس ۲۰۲۴ اعلام شد.

در گزارش مربوط به این بخش با اشاره به درخشش مرتضی مهرزاد آمده است:

مرتضی مهرزاد ایران را به هشتمین طلای والیبال نشسته در پارالمپیک رساند و تیمش را در جریان دیدار فینال با بوسنی رهبری کرد. میثم علی‌پور بازیکن تیم ایران در اینباره گفت: مرتضی را می‌توان یکی از مهمترین بازیکنان جهان دانست. او می‌داند چه کاری باید انجام بدهد. او بهترین اسپکر است و هر زمان که ممکن باشد، می‌تواند امتیاز بگیرد. البته این بدان معنا نیست که او همه کارها را به تنهایی انجام می‌دهد. ما بازیکن دیگری هم داریم؛ رمضان صالحی پاسور خوبی است و توپ را در اختیار مرتضی قرار می‌دهد تا اسپک کند.»

در حالی که تیم بوسنی در ست اول در سالن نورث پاریس آرنا پیروز شده بود، اما ایران در ست‌های بعدی با نتیجه ۳۰ بر ۲۸، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۴ به برتری رسید.

علی‌پور که در در پایان این بازی‌ها به عنوان MVP (ارزشمندترین بازیکن) نیز انتخاب شد، گفت: تیم ما شایسته کسب این مدال طلا بود. رقابت فینال تا حدودی سخت اما یکی از جذاب‌ترین مسابقات بود.

تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ دوره حضور خود در بازی های پارالمپیک به ۸ عنوان قهرمانی و ۲ عنوان نایب قهرمانی دست یافته و افزون بر این افتخارات زیادی در سطح مسابقات جهانی، پاراآسیایی و …بدست آورده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *