0

بانوان انقلابی و اثر گذار به جامعه معرفی شوند

بانوان  انقلابی و اثر گذار به جامعه معرفی شوند
بازدید 8

به گزارش خبرنگار، مهر مریم نگاهداری بعد از ظهر امروز در نشست تبیین شخصیت زن تراز انقلاب اسلامی با محوریت الگوی سوم زن مسلمان “بانوی مبارز و انقلابی بانو دباغ”، اظهار کرد: امروز باید بیش از گذشته نسبت به معرفی روایت زندگی و شخصیت و فعالیتهای الگوهایی از زنان فرهیخته، انقلابی ومبارز از صدر اسلام تا کنون اقدام شود.

مشاور امور بانوان در فرمانداری ملایر با بیان اینکه شخصیت‌هایی مانند حضرت فاطمه الزهرا (س) و زینب کبری (س) باید به جامعه معرفی شوند گفت: همچنین بانوان الگوی عصر حاضر مانند خانم کبری‏ سیلسپور همسر شهید سید علی اندرزگو، خانم نیره سادات احتشام رضوی همسر شهید سیدمجتبی نواب صفوی، خانم فرنگیس حیدر پور، شیرزن کرمانشاهی و بانوی مبارز انقلابی خانم مرضیه حدیدچی “بانو دباغ” که نمونه بارز الگوی سوم زن مسلمان در عصر حاضر بودند، باید به جوانان و بانوان امروز معرفی شوند تا دختران و زنان جامعه از این بانوان الگو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بانوانی چون بانو دباغ زنانی بودند که که در کنار نقش همسری، مادری خود با حضور در اجتماع نیز نقش آفرینی داشته واثر گذار بوده اند، افزود: لازمه گذر از گردنه‌های پیش رو برای جوانان و نوجوانان، تبیین جایگاه زن در اسلام و الگوی سوم زن مسلمان در تمام ابعاد است.

نگاهداری با اشاره به نقش اثر گذار زنان در طول تاریخ به ویژه اسلام و انقلاب اسلامی و جایگاه زن نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرد وگفت: بعد از انقلاب اسلامی، نقش بی‌بدیل بانوان در زمینه تمدن سازی و تغییر ارزش‌ها، باورها و رفتارهای جامعه همواره به‌عنوان عنصری انسان‌ساز و جامعه‌ساز تعبیر و ترسیم شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در طول هشت سال دفاع قدس نیز زنان با غیرت و انقلابی در پشت جبهه و در کنار مردان شجاع این سرزیمن نقش آفرینی کردند اظهار کرد: انقلاب اسلامی نقطه عطفی برای هویت بخشی به زنان شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از برنامه‌های دشمن که تمرکز جدی بر روی نقش زنان و جایگاه خانواده دارد، غافل شد افزود: در دشمن جنگ ترکیبی تلاش می‌کند که باور دختران و زنان جامعه مارا از اعتقادات واقعی و اسلامی دور کند افزود: تلاش دشمن این است که جایگاه زن مسلمان ایرانی را تنزل ببخشد و نظر او را متوجه امور ساختگی، نیازهای کاذب و مصرف‌گرایی کند.

مشاور امور بانوان فرمانداری ملایر با اشاره به اینکه دشمن با ترویج سبک زندگی غربی و جذابیت‌های آن از طریق رسانه و فضای سایبری سعی در تغییر ذائقه جوانان و فکر و قلب آنان را دارد ابراز کرد: در واقع دشمن به دنبال این است که زن ایرانی را تحت تأثیر الگوها و شخصیت‌های به‌ظاهر موفق نماید زیرا معتقداست برای نابودی یک تمدن باید نظام تربیتی، زنان و الگوهای تربیتی را از بین برد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *