0

ایران هیچ‌گونه تعللی در دفاع از منافع ملی خود نخواهد داشت

ایران هیچ‌گونه تعللی در دفاع از منافع ملی خود نخواهد داشت
بازدید 4

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان با اشاره به ۱۰ ربیع الثانی رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: یکی از شخصیت‌های مؤثر در تاریخ بشریت، حضرت معصومه سلام الله علیها است.

وی اضافه کرد: حضرت معصومه در خانواده‌ای که پدر و پدربزرگ‌ها، برادر و پسر برادر ایشان، از دوازده فرمانروا و رهبران بزرگ آخرین دوره تاریخ بودند، دیده به جهان گشود. خانواده‌ای که هنوز مرقد مطهرشان پناه و محور انسان‌های آزاده است.

مصلح بیان کرد: حضرت معصومه علاوه بر اینکه مفسر و معلم قرآن بودند با فعالیت در عرصه سیاست به افشاگری ظلم و جور حکومت وقت می‌پرداختند و به لحاظ روحیه مبارزاتی شباهت بسیاری به حضرت زینب سلام الله علیها داشته‌اند؛ ایشان دختری مبارز با ۲۷ سال سن هستند و زمانی پا به میدان مبارزه گذاشتند که به دلایل امنیتی و ترس از جان، کسی جرأت نداشت برای ازدواج با دختران موسی بن جعفر علیهما السلام اقدام کند.

وی اضافه کرد: آنهایی که به دلایلی پیشنهاد ازدواج می‌دانند هم تراز با ایشان نبودند. اما با اینکه حضرت در چنین شرایط سختی زندگی می‌کردند، نه تنها از جنبه فردی و شخصیتی توانستند به درجات بالای ایمانی دست یابند و در عداد انسان‌های کامل قرار گیرند، بلکه در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، از تأثیرگذارترین بانوان جهان اسلام باشند که با هجرت تمدن‌سازانه خود، شهر قم را از مؤثرترین کانون‌ها در تحولات آخرالزمان و تغییر جهتِ تاریخ به نفع مستضعفان گردانند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به هفته اولیا و مربیان تاکید کرد: نسل صالح و سالم (انسان تراز)، یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای ارزنده جامعه ایمانی است که به طور مشخص با دو رکن تربیت یعنی «خانواده» و «نظام آموزشی» کارآمد، محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دو رکنِ «خانه» و «مدرسه» اگر به طور شایسته، متعهدانه و هماهنگ در عرصه تربیت فرزندان تلاش نماید، قطعاً امر مهم تأمین نسلی را که تضمین‌کننده بقا مادی و معنوی جامعه ایرانی اسلامی است، محقق می‌نمایند.

مصلح افزود: هر یک از دو کانون خانه و مدرسه، به تنهایی امکان عمل موفقیت‌آمیز نخواهند داشت و پیوند واقعی (و نه صرفاً شعاری) اولیا و مربیان، برای ایجاد هماهنگی و هم‌سویی نظری و رفتاری میان مربیان و خانواده‌ها و یکسان‌سازی مسائل آموزشی و تربیتی کودکان ضروری است.

ایران دارای قدرتی فوق العاده است

وی ادامه داد: خطبه عربی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه نصر سه محور اصلی داشت؛ امتداد برکت وجودی شهید سیدحسن نصرالله تا تحقق آرمان نابودی اسرائیل خبیث. حتمیت نابودی اسرائیل خبیث با امتداد مقاومت و تسریع در حتمیت نابودی اسرائیل خبیث با انسجام بیش از پیش امت اسلامی.

امام جمعه دشتستان گفت: طوفان الاقصی و مقاومت یک‌ساله غزه و لبنان، شجره خبیثه رژیم غاصب را به جایی رساندند که مهم‌ترین دغدغه‌اش، حفظ موجودیّت خود است؛ یعنی همان دغدغه‌ای که این رژیم در سال‌های اوّل ولادت نحس‌اش داشت. این بدین معنی است که مجاهدت مردان مبارز فلسطین و لبنان توانسته است رژیم صهیونی را هفتاد سال به عقب برگرداند.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه تعللی در دفاع از منافع ملی خود نخواهد داشت ادامه داد: ایران اسلامی اهل تعارف نیست و در دفاع از خود به شدت قاطع عمل خواهد کرد.

مصلح بیان کرد: عملیات «وعده صادق ۲» ثابت کرد که ایران دارای قدرتی فوق العاده است و آماده است به هر شرارتی پاسخ دهد و در این عملیات تنها بخش کوچکی از ظرفیت‌های خود را به نمایش گذاشت.

وی اضافه کرد: بهتر است رژیم صهیونیستی و آمریکا اراده ما را دوباره امتحان نکنند، زیرا ما در این عملیات فقط بخش کوچکی از توانمندی‌های خود را به کار گرفتیم. همه گونه اقدامات برای پاسخ به هر خطای احتمالی رژیم اسرائیل تدارک دیده شده است.

مصلح ادامه داد: رژیم صهیونیستی باید بداند که با هر خطایی به پایان حیات خود نزدیک خواهد شد و آمریکا و اروپا نیز باید دست از حمایت این سگ هار بردارند. ما دیگر خویشتنداری یک طرفه نخواهیم داشت و ملت ایران به طور یکپارچه از منافع ملی خود حمایت خواهد کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *