0

۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سیستان وبلوچستان در حال ساخت است

۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سیستان وبلوچستان در حال ساخت است
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی مردانی شهر امروز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: توسعه جایگاه عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، مهمترین برنامه در دستور کار بوده این شرکت در سیستان و بلوچستان هست که در این راستا، ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان در مجموع دارای ۸۰ جایگاه عرضه سوخت بوده که از این تعداد، ۷۸ جایگاه عرضه مایع بنزین و نفت گاز و دو جایگاه سی‌ان‌جی است.

وی اضافه کرد: ساخت ۶۳ جایگاه عرضه سوخت نیز در استان در دست اقدام هست که از این تعداد، ۱۸ جایگاه از قبل بوده و شامل چهار جایگاه دو منظوره بنزین و سی‌ان‌جی، چهاذ جایگاه تک منظوره سی‌ان‌جی و ۱۰ جایگاه مایع بنزین و نفت گاز با پیشرفت فیزیکی بین ۳۰ تا ۹۰ درصد هستند که بعضاً در مرحله صدور مجوز بوده و امیدواریم در سال جاری سه جایگاه از این تعداد، افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: مابقی جایگاه‌ها نیز مربوط به مصوبه سفر معاون اول رئیس جمهور شهید به سیستان و بلوچستان هست که سال گذشته انجام شده و در مرحله نهایی فراخوان قرار دارند و با تشکیل جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، این جایگاه‌ها نیز مجوز احداث خواهند گرفت و تا دو سال آینده امید می‌رود به بهره‌برداری برسند.

وی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده و مقررات شرکت، با اخذ تعهد از سرمایه گذار، در مرحله اول براساس نوع جایگاه (تک منظوره، دو منظوره و تعداد سکو) فرصت شش تا یک سال و سپس در صورت ارائه دلایل عدم اقدام به موقع، فرصت شش ماهه داده شود و در نهایت طبق مقررات و بخشنامه‌های موجود باید سرمایه‌گذار در بازه زمانی دو ساله جایگاه را به بهره‌برداری برساند.

مردانی گفت: با بهره‌برداری از این ۶۳ جایگاه یا حتی نیمی از آنها، ظرفیت جایگاه‌های منطقه زاهدان اشباع شده و تعداد جایگاه‌های منطقه از شاخص جایگاه‌های کشوری به مراتب بالاتر خواهد رفت.

وی اضافه کرد: جایگاه سی‌ان‌جی نیز شرایط آن در سیستان و بلوچستان ویژه هست و در هیچ استان کشور، چنین مصوباتی وجود ندارد که سرمایه‌گذار، از تجهیزات دولتی و رایگان برخوردار شود و هیچ وجهی در قبال تجهیزات پرداخت نکند، این اقدامات در راستای رفاه مردم در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *