0

فرزندآوری و جوانی جمعیت راهکاری برای افزایش نشاط جامعه است

فرزندآوری و جوانی جمعیت راهکاری برای افزایش نشاط جامعه است
بازدید 6

ماموستا مختار فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در خصوص اهمیت بحث وجودی مقام بانوان، زن محور خانواده است و پیامبر (ص) می‌فرمایید که مرد از دامن زن به معراج می‌رود که این مطب کلی بیانگر جایگاه، اعتبار و ارزش مقام زن در دین اسلام است.

وی گفت: اگر زن نباشد زندگی مختل می‌شود و مردی هم وجود نخواهد داشت از این رو جایگاه احترام زن هم در قرآن کریم بسیار والا تعریف شده است.

امام جماعت مسجد جامع سنندج خاطرنشان کرد: در تشریح و بیان مقام زن در اسلام وجود آیه‌های متنوع در متن قرآن و در چندین جا به کرات سخن گفتن از مقام زنان جایگاه رفیعی که برای آنها در نظر گرفته شده و حتی در اسامی سوره‌ها زن در سوره‌های خاص مثل سوره مریم، سوره کوثر و غیره و به طور عموم در سوره نساء نشان از این است که زن محور خانواده در دین است.

ماموستا فرجی عنوان کرد: خانواده هم محل تربیت، تعلیم و راه نشان دادن و ارشاد به سوی هدایت است که در واقع اصل دین هم همین موضوع است.

وی یادآور شد: فرزندآوری هم که یک مسأله مهم است و محور آن زنان هستند در ایران هم مورد توجه مسئولان و مقامات کشوری قرار گرفته و اگر زاد و ولد در کشور متوقف شود در چند سال آینده جمعیت مردان رو به پیری می‌رود.

امام جماعت مسجد جامع سنندج گفت: از این رو نیاز است که برای رشد، سرزندگی، شادابی، تعلیم و تربیت فرزندآوری در دستور کار قرار گیرد و برای تشویق خانواده‌ها با هر روش و حمایت و دادن امتیازات مخصوص زنان و خانواده را ترغیب به این کار کنند و این ادامه دهنده سبک زندگی اسلامی است.

ماموستا فرجی افزود: در ایران قدیم که مرکزیت شیران و دلیر مردان بوده و جای جای آن محل سرافرازی و افتخار آفرینی بوده هرگز تجاوز، ظلم و جنایت و کشور گشایی وجود نداشته و همواره در نتیجه بی کفایتی ایران بزرگ کوچک شده است.

وی اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هم افتخار بزرگی که حتی یک وجب از خاک مملکت را به بیگانگان نداند، جمعیتی غیور و دلیر و شیرانی با ایمان بودند که برای خاک خود جنگیدند.

امام جماعت مسجد جامع سنندج خاطرنشان کرد: اسلامی بودن هم وجه تمایز مردم وطن پرست ماست که زنان ما از همان ابتدا محجبه و دارای حیا و عفاف، متانت بودند و با حجب و حیای خود از ابتدای تاریخ تاکنون زن ایرانی عظمت اسلامی بودن را نشان داده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *