0

زنان رسانه‌ای می‌توانند روایت گر پایداری‌ها در جبهه مقاومت باشند

زنان رسانه‌ای می‌توانند روایت گر پایداری‌ها در جبهه مقاومت باشند
بازدید 9

به گزارش خبرنگار مهر، رویداد رسانه‌ای طنین مقاومت در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه‌ای بانوان صبح امروز در دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار شد.

زینب شریعتمدار مدیر مؤسسه حامیان مقاومت اسلامی در این نشست گفت: رسانه‌های انقلابی باید نگاه هم افزا نسبت به هم داشته باشند. مردان نباید صرفاً به مسائل عمومی جامعه بپردازند و تصور کنند مسئله زنان صرفاً باید در اختیار زنان باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی اگر بازیگر اصلی نباشیم باخته‌ایم. آنچه جبهه مقاومت را نگه داشته است تلاش‌های رسانه‌ای و بازتاب رخدادهای غزه بود که موجب شد دانشجوی مسیحی و یهودی آمریکایی درگیر مسئله فلسطین شود.

شریعتمدار در خصوص نقش بانوان در روایت مقاومت اظهار داشت: همراهی و پیشرانی بانوان در عرصه خبری جبهه مقاومت مهم است اگر بانوان کنش‌گر این عرصه نباشند ما بخش مهمی از جبهه مقاومت را از دست می‌دهیم. بخش نظامی جنگ را همه بازتاب می‌دهند اما بخش پشت جبهه مقاومت در دست زنان است.

وی با اشاره به انتشار برخی روایت‌های غلط از سوریه، لبنان و فلسطین گفت: این اتفاق به دلیل این است که زنان رسانه‌ای، در میان مردم لبنان و سوریه و محور مقاومت حضور ندارند.

تصویری که به صورت عمومی ارائه داده می‌شود به دلیل نبود بانوان ناقص خواهد بود.

شریعتمدار همچنین گفت: کسانی که در لبنان هستند و در آنجا مانده اند و هر چه دارند را در راه مقاومت می‌دهند ولی لحظه‌ای نسبت به حزب الله و رهبری تردید نمی‌کنند.

حزب الله در سال‌های اخیر توانمندی و قدرتی پیدا کرد که توانست خود را در لبنان تثبیت کند. نباید به نقاط ضعف ضریب بدهیم. دشمن می‌خواهد محور مقاومت را از هم بپاشد. نباید به این هدف دشمن کمک کنیم و رسانه نباید بازی بخورد و خود به این هدف ضریب دهد.

وی با تاکید بر اینکه ما فرماندهان مقاومت مانند یحیی السنوار و نیروهای حزب الله و فلسطین را خوب نشناخته‌ایم گفت: آنان تا لحظه آخر در برابر دشمن می‌ایستند و رسانه مکلف است واقعیت میدان را بگوید و صدای افراد مختلف را بازتاب دهد. انتقادهای رسانه‌ای که موجب تضعیف جبهه مقاومت یا تغییر نگاه رزمندگان مقاومت به نقش ایران می‌شود بازی در زمین دشمن است.

شریعتمدار در ادامه به روایت برخی از مجروحین لبنانی در ایران پرداخت و گفت: برخی مادران که همراه با مجروحان لبنانی در ماجرای پیجر ها به ایران آمدند حاضر نبودند حتی ما اشک آنان را ببینیم. یا زنی که خود همسر شهید بود، خانه‌اش موشک خورده و از یک پسرش خبری نداشت و پسر دیگرش در ایران بستری بود. اما همچنان حمایت از حزب‌الله را رها نکرده بود.

وی افزود: رسانه‌ها در روایت ماجراهای مقاومت باید زینب‌گونه وارد شوند و آگاهی بخشی کنند. در جهاد دفاعی حضور زنان را داریم مانند نصیبه در جنگ احد،

اما زینب کبری وارد میدان جنگ نمی‌شود و وظیفه روایت و آگاهی بخش و رساندن پیام کربلا را بر عهده دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: رهبری فرمودند هر کسی با هر امکاناتی باید کنار حزب الله لبنان باشد. ما اصحاب رسانه باید مردم را بیان مقوله آشنا کنیم و مردمی که پای این جریان آمده اند را روایت کنیم. زنان می‌توانند روایت گر پایداری‌ها در جبهه مقاومت باشند. جهاد ما جهاد تبیین است و این بیش از سایر مسائل اهمیت دارد.

شریعتمدار در خصوص فعالیت زنان ایرانی برای حمایت از مقاومت گفت: ما نزدیک به ۲۰۰۰ تماس برای اهدای طلا داریم که حتی دیگر نمی‌رسیم که خودمان برای تحویل گرفتن برویم.

کسانی هستند که مبالغ کوچکی از طلا را اهدا می‌کنند که با توجه به بضاعت آنها ارزش بیشتری دارد. این کارهای کوچک و اندک باید بازتاب داده شود این فرد از سرمایه اندک و خاطراتش می‌گذرد و پشتیبان جبهه مقاومت است. این باید رسانه‌ای شود تا این افراد دلگرم به پشتوانه رسانه‌ای باشند و این روایت‌ها باید بازتاب پیدا کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر اهالی رسانه‌ای غزه نبودند امروز دنیا بیدار نشده بود. امام خمینی از ابتدای نهضت و انقلاب فریاد مقاومت و فلسطین را سر داد اما در این یک سال تلاش رسانه‌ای مردم غزه توانست مردم جهان در همه جای جهان را بیدار کند. وسعت مقاومت امروز به اندازه‌ای شده است که رهبری به دانشجویان آمریکایی هم می‌گویند امروز شما عضو جبهه مقاومت هستید. باید پیام تلاش‌های خرد و بزرگ مردم ما در حمایت از جبهه مقاومت به گوش رزمندگان محور مقاومت برسد.

در حال تکمیل…

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *