0

طلوع یک اسطوره

طلوع یک اسطوره
بازدید 8

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – علی ستاری*: زندگی در غرب آسیا با همه جای دنیا فرق دارد؛ اینجا برای استقلال، برای قدم زدن در خیابان‌ها، برای خیال آسوده و برای بسیاری دیگر از بدیهیات باید هزینه داد؛ هزینه‌هایی سنگین؛ هزینه‌هایی که گاه و بی‌گاه به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود؛ فرقی هم ندارد کجای این جغرافیا باشید از کشمیر در غربِ غربِ آسیا گرفته تا هَزاره در افغانستان، از شیراز و کرمان و تهران تا فرودگاه بغداد و دمشق و ضاحیه بیروت و در رأس همه آن‌ها غزه و رفح و تل سلطان.

اینجا به قولی «خاورمیانه» است؛ اینجا از زمانی که اهالی‌اش تصمیم گرفتند خودشان آقای خودشان باشند به کانون درگیری‌ها تبدیل شد؛ درست از زمانی که آخرین پیامبر ظهور کرد تا راه بزرگی کردن را به مردمان این سرزمین‌ها را یاد دهد.

ظهور آخرین پیامبر کاسبی یهود و نصاری را که بر جهل مردم حکومت می‌کردند کساد کرد و از آن روز همت گماردند تا آئین رسول خاتم (ص) را از بین ببرند.

از آن سال‌ها تا به امروز رویدادهای زیادی به وقوع پیوست و پیکر اسطوره‌های زیادی بر زمین افتاد؛ اسطوره‌هایی که هیچ شباهتی به قهرمانانِ داستان‌های اساطیری نداشتند اما چنان زمین و زمان را مبهوتِ اراده خود کردند که بعد از ۱۴ قرن، هنوز تمام مردان حق پای کلاس درس آن‌ها مشق جوانمردی می‌نویسند و افتخارشان تمسک به آن‌هاست.

عاشورا قُلّه تمام رشادت‌های تاریخ است؛ قله‌ای که با تکیه بر آن ۱۳۹۴ سال بعد از جنگ خیبر عملیاتی طراحی شد که مبتکرش اعتقاد داشت: «صلح و مذاکره در کار نیست؛ یا پیروز می‌شویم یا کربلا رخ می‌دهد.» (۱)

۷ اکتبر ۲۰۲۳ هیمنه پوشالیِ مغرورترین رژیم جبار تاریخ در عملیات «طوفان الاقصی» شکسته شد؛ مقاومت اسلامی فلسطین در عین ناباوری فرعون را در نیلِ بی‌آبرویی غرق کرد و همین امر موجب شد که فرعونیان در جستجوی جوانانی که تخت طاغوتی‌شان را به لرزه در آورده بودند کشتار کودکان را در فلسطین آغاز کنند؛ کشتند و کشتند و کشتند اما هر خونی که زمین ریخت یک مجاهد از دل آن جوانه زد و امت آخرین پیامبر متحد تر شد، حالا دیگر تنها موشک‌های حماس نبود که بر سر صهیونیست‌ها فرود می‌آمد بلکه آسمان کل منطقه به جهنمی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده بود و موشک‌ها از ایران و یمن تا لبنان و عراق به کابوس اشغال‌گران تبدیل شده بود.

یحیی سنوار مجاهدی بود که به آبرویی برای جهان اسلام در قرن چهاردهم تبدیل شد او نشان داد پیرو امتی است که پیامبرش توانست با ۳۱۳ نفر بر لشکر هزاران نفره مشرکان در جنگ بدر پیروز شود.

او نشان داد که پرچم اسلام برای فتح خیبر هنوز در دست کسی است که خدا و رسول را دوست دارد و خدا و رسول هم، او را دوست دارند و او کسی است که هرگز از معرکه فرار نمی‌کند. (۲)

یحیی سنوار نشان داد که هنوز نسل شهدای کربلا به پایان نرسیده است؛ او دوباره زهیر بن قین را زنده کرد که در عین عثمانی مذهب بودن جان خود را فدای امام امت کرد و نشان داد که می‌توان مانند سال ۶۱ هجری تک و تنها بر نیزه‌ای شکسته تکیه زد و با آخرین نگاه و تا آخرین نفس در مقابل کفر ایستاد.

یحیی سنوار طلوع یک اسطوره است؛ اسطوره‌ای که داستانش ورد زبان مادران فلسطینی خواهد شد تا کودکان در گهواره را برای تحقق وعده صادق و نابودی اسرائیل آماده کنند.

۱- جمله شهید یحیی سنوار

۲- اقتباسی از حدیث رایَت، نقل شده از رسول گرامی اسلام (ص) در ماجرای فتح خیبر

*علی ستاری، کارشناس علوم دینی و فعال حوزه فرهنگ و رسانه

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *