0

دولتمردان باید از اشاعه فحشا در جامعه جلوگیری کنند

دولتمردان باید از اشاعه فحشا در جامعه جلوگیری کنند
بازدید 5

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: در سوره مبارکه حج نیز به اهمیت تقوا و جهاد اشاره شده است و حق جهاد در این آیه یعنی انسان با مال، آبرو و جان خود در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و در تقوا نیز این مورد مطرح است.

وی ادامه داد: اشاعه فحشاء و فساد نیز یکی از گناهان کبیره در اسلام است که به دلیل هتک حرکت و هتک حیثیت به آبروی مردم در زمره این گناهان قرار گرفته که باعث شکسته شدن قبح گناه می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه انسان‌هایی که با فحشاء در ارتباط هستند به سه دسته تقسیم می‌شوند، گفت: مرتکبین، مروجین و علاقه‌مندان به اشاعه فحشاء از جمله افرادی بوده که در ارتباط با فحشاء هستند و در زمره عذاب‌شدگان خواهند بود.

وی افزود: اشاعه فحشاء با زبان، قلم و گاهی در فضای مجازی و حقیقی است، قرار دادن امکانات در اختیار گناهکاران نیز از جمله اشاعه فحشاء است و هم قدرتمندان و هم دولت‌مردان جامعه باید از اشاعه فحشاء در جامعه جلوگیری کنند.

مدرسی، واسطه شدن برای رشوه، ربا، ارتباط نامحرمان، توزیع مواد مخدر، انجام دادن برخی از گناهان در ملأ عام، پخش موسیقی‌های مبتذل در اماکن عمومی را از جمله مصادیق اشاعه فحشاء عنوان کرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به دعای صحیفه سجادیه برای مرزداران تصریح کرد: در این دعا امام سجاد (ع) از خداوند برای مرزداران آگاهی، صبر، اخلاص، ایمان، تقوا و فراوانی تعداد را خواهان شدند و خواستار مشارکت تمام مردم در دفاع از اسلام و مجاهدت آنان در این مسیر شدند.

وی افزود: نگاه اهل بیت (ع) به امت خود همچون نگاه پدر و فرزندی است، گرچه فرزند باعث روی کار آمدن افرادی شوند که مشکلات جدی دارند، اما نباید امت را رها کرد همانگونه که نباید فرزند را رها کرد.

مدرسی ضمن تسلیت شهادت هاشم صفی‌الدین عنوان کرد: هر روز خسارات زیادی اعم از جانی و مالی به مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان وارد می‌شود، اما ما شکی نداریم که خون شهید جوشان، زنده‌کننده و پویاکننده است.

وی افزود: بنابراین اعتقاد ما بر این است که این خون‌ها اگرچه ارزشمند است به گونه‌ای که می‌توان امسال را سال عام‌الحزن انقلاب اسلامی دانست اما شکی نیست که موجب ترویج اسلام و بیداری وجدان خفته و برملا شدن دروغ‌های صهیونیست‌ها به دست خودشان می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالروز قیام امام خمینی (ره) علیه لایحه کاپیتولاسیون یا حق قضاوت کنسولی عنوان کرد: امام راحل انقلاب خود را بر پایه سه اصل نفی استبداد و استعمار و استقلال ایران و عزت اسلام بنا کردند.

وی تصریح کرد: این قانون تمام سه اصل را زیر پا می‌گذاشت و لایحه کاپیتولاسون یکی از مواردی بود که در دوران پهلوی استقلال کشور را زیر سوال می‌برد.

مدرسی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر و تشکر از دولت به جهت همراهی میدان دیپلماسی به میدان جهاد و مقاومت گفت: همراهی دولت در میدان عمل و میدان حرف مشاهده شد و در این زمینه از دولت تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در پایان به مباحث امنیتی و احیا کردن مدارس قدیمی در بخش مرکزی یزد اشاره کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *