0

روایت «حمایت سمنان از مقاومت»/ از انگشتر ازدواج تا تجمع خیابانی

روایت «حمایت سمنان از مقاومت»/ از انگشتر ازدواج تا تجمع خیابانی
بازدید 4

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – محمد حسن مقدم نیا: یک سال و چند روز از آغاز حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه و متعاقب آن آغاز تعرضات گسترده به خاک لبنان و هدف قرار دادن عناصر حزب الله و فرماندهان جبهه مقاومت می‌گذرد.

آن هم درست بعد از عملیات طوفان الاقصی که نشان داد اسرائیل چقدر ضربه پذیر بوده و به عبارت دیگر، رسوایی گسترده‌ای برای این رژیم منحوس در سطح بین‌المللی رقم خورد آن هم با این حجم از ادعایی که درباره مسائل امنیتی و دفاعی و نظامی خود دارد.

حضور مردم همیشه در صحنه

مردم استان سمنان از سال قبل و همزمان با طوفان الاقصی نشان دادند که پشتیبان مردم مظلوم اما مقاوم فلسطین و لبنان هستند و همان ابتدای امر که به تازگی تصاویری از طوفان الاقصی منتشر شده بود تجمعی را در حمایت از محور مقاومت در معراج الشهدای سعدی سمنان و میدان امام (ره) شاهرود برگزار کردند و متعاقب آن در دامغان و… نیز تجمعاتی برگزار شد.

شاید به جرأت بتوان گفت استان سمنان یکی از نخستین نقاطی در دنیا بود که مردم آن هنوز چند ساعتی از طوفان الاقصی نگذشته بود که در خیابان حضور یافتند مانند تجمعی که بعداً در پی شهادت شهید هنیه تکرار شد آن هم در زمانی که هنوز کسی به این شهادت واکنش رسمی هم نشان نداده بود.

مردم دیار سه هزار شهید نشان داده‌اند که حضور در صحنه‌ها برایشان موضوعی واضح و مبرهن است و در نتیجه پیشگامی این حضور در صحنه‌ها را می‌جویند تا نشان دهند برای حمایت از جبهه مقاومت و تجدید پیمان با ولایت در خط مقدم حضور دارند.

روایت «حمایت سمنان از مقاومت»/ از انگشتر ازدواج تا تجمع خیابانی

۵۰۰ برنامه برگزار شده است

از سال گذشته تاکنون مردم استان سمنان بالغ بر ۴۰۰ تجمع و برنامه را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار کرده‌اند مهمترین آنها برنامه جمعه‌های خشم است که در یکسال گذشته هر هفته بدون استثنا در مصلاهای نماز جمعه استان و در ۲۰ نقطه دیار قومس برگزار شده است.

به عبارت دیگر در ۲۰ شهر استان طی بیش از ۵۰ هفته هر جمعه بعد از نماز مقدس و عبادی و سیاسی این روز، تجمعات ضد صهیونیستی برگزار شده است در کنار آن تا کنون شش برنامه کلان استانی با موضوع راهپیمایی و حضور مردم در صحنه‌ها برای حمایت از محور مقاومت و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی به میزبانی هشت شهرستان استان برگزار شده است.

اگر اجتماعات خرد و مناسبتی مانند تجمع دانشگاهیان، طلاب، روحانیان و بسیجیان و… را فرضاً در محکومیت شهادت شهید هنیه و نصرالله و… محاسبه کنیم اغراق نیست اگر بگوییم بیش از ۵۰۰ برنامه همراهی با محور مقاومت و مردم مظلوم اما مقاوم لبنان و فلسطین در این استان برگزار شده است.

کمک‌های نقدی اوج گرفت

مردم استان سمنان در روزهای اخیر پویش کمک‌های نقدی به جبهه مقاومت را نیز آغاز کرده و به اوج رسانده‌اند مردان و زنان این استان طلاها و اقلام با ارزشی که دارند را برای جبهه مقاومت و تقویت رزمندگان اسلام، هدیه می‌دهند و بدون دریغ و واقعاً از روی عشق این کار ارزشمند را انجام می‌دهند.

حجت الاسلام مهدی زاده روحانی دامغان که چند روز اخیر یک میلیارد تومان خانه پدری خود را فروخته و به جبهه مقاومت هدیه کرده است، در گفتگو با خبرنگار مهر، می‌گوید: برادران ما در جبهه مقاومت برای اسلام می‌جنگند و ما به وظیفه خودمان در قبال ایشان عمل کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حمایت از جبهه مقاومت است، بیان کرد: از زمین دیگری که در منطقه زینبیه دامغان داریم نیز یک میلیارد تومان دیگر به جبهه مقاومت طی روزهای آتی کمک خواهیم کرد تا ان شالله شاهد پیروزی جبهه حق علیه باطل باشیم.

روایت «حمایت سمنان از مقاومت»/ از انگشتر ازدواج تا تجمع خیابانی

سهمِ ما از مقاومت

یک بانوی سمنانی که نام خود را البته اعلام نکرده اما یک قطعه طلای ۱۲ میلیون تومانی و هدیه ازدواجش را تقدیم جبهه مقاومت کرده است، می‌گوید: ما تنها انجام وظیفه می‌کنیم زیرا عقیده داریم که وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند که باید هر کس از هر راهی که می‌تواند از جبهه مقاومت حمایت کند، نباید درنگ کرد و می‌بایست اقدام عاجل را صورت داد.

وی می‌افزاید: از طرف دیگر این تنها کاری است که ما از من برمی‌آید و در نتیجه نمی‌توانم دریغ کنم. ما اعتقاد داریم که جبهه مقاومت پیروز است و در راه حمایت از آن هم هر کوشش و کمکی را می‌کنیم تا سهم خودمان را از این پیروزی که قرآن هم به ما وعده داده، عمل کنیم.

این بانو همچنین می‌گوید: از مردم هم می‌خواهم که به این پویش‌ها بپیوندند چرا که امروز موضوع لازم و واجب عینی برای ما است و رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع هم به آن تاکید دارند پس یک وظیفه شرعی مهم و واجب و البته طبق بیان رهبری، فوری نیز محسوب می‌شود.

بسیار هستند مانند این بانوی سمنانی که هدیه‌ها و حتی انگشترها و گوشواره‌هایی که برایشان عزیز هستند را به جبهه مقاومت اهدا کرده‌اند تا نشان دهند که پای عهدشان هستند و حمایت از مقاومت را وظیفه شرعی و فوری خود می‌دانند.

پویش دلبافتگان

از این دست کمک‌ها کم نیستند دو خانم دامغانی طی روزهای اخیر یک پلاک و یک النگوی طلا را به ارزش جمعی ۷۵ میلیون تومان به جبهه مقاومت کمک کرده اند از سوی دیگر هلال احمر نیز شماره حساب‌هایی را برای کمک به مردم لبنان و غزه اعلام و پایگاه‌های سیاری را در نماز جمعه و برخی مراکز تجمع مردم برپا کرده است تا مردم بتوانند کمک‌هایشان را انجام دهند. شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۵۵۷۳۹۹۸ به نام مجمع جهادی استان سمنان نیز آماده دریافت کمک‌های مردمی است.

پویشی نیز در مسجد رسول اکرم (ص) شاهرود برپا شد و بانوان شاهرودی با حضور در مسجد در آستانه فصل سرد کلاه و شال بافتند تا به کودکان غزه و لبنان کمک کنند پویش همدلی مادرانه با هدف همدلی با مادران غزه و لبنان در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) شاهرود برگزار شد. قمر فریدی مسئول اجرای این پویش و اعضای خادم مسجد رسول اکرم (ص) شاهرود اعلام کرده که در این پویش ۷۰ خانم حضور داشته و علاوه بر ژاکت، دستکش و کلاه، کمک‌های نقدی نیز از بانوان شاهرودی جمع‌آوری شده است.

پویش مشابهی در سمنان و دامغان نیز برگزار شده است پویش دلبافتگان مقاومت، نامی است که بانوان سمنانی بر روی این پویش گذاشته‌اند، بانوانی که از ۱۴ پایگاه مقاومت بسیج گرد هم آمدند تا در کنار کمک‌های نقدی برای رزمندگان جبهه مقاومت کلاه و دستکش و شال گرم ببافند زیرا این بانوان می‌دانند که مردم لبنان و غزه چه روزهای سرد و سختی را در ویرانه‌های جنگ در پیش خواهند داشت.

روایت «حمایت سمنان از مقاومت»/ از انگشتر ازدواج تا تجمع خیابانی

حجم کمک‌های نقدی مردم

حجم کمک‌های نقدی بسیار زیاد است تا جایی هنوز آمار دقیقی از واریز کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان سمنان اعلام نشده است به خصوص اینکه هم هلال احمر و هم مجمع جهادی استان سمنان در کنار پایگاه‌های بسیج و مساجد در حال جمع‌آوری کمک‌های مردمی هستند به صورت دقیق نمی‌توان اعلام کرد که چه میزان کمک تا کنون صورت گرفته است مسئولان نیز تنها می‌توانند آمارهای مرتبط با کمک‌های مردمی در واحد خودشان را بدهند.

کما اینکه مهدی کاشفی، رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان سمنان اعلام کرد که کمک‌های مردم استان به جبهه مقاومت در دو مرحله انجام شده که مرحله آن ۲۵ مهرماه با جمع‌آوری بیش از هشت میلیارد ریال کمک‌های مردمی به پایان رسیده و مرحله دوم نیز در حال اجرا است و هنوز آمار آن اعلام نشده است.

این در حالی است که تنها در یک فقره در دامغان شاهد اهدای زمین یک میلیارد تومانی بعد از مرحله اول کمک‌های مردمی هستیم و این نشان می‌دهد که از ۲۵ مهرماه که مرحله دوم کمک‌های مردمی در استان آغاز شده احتمالاً کمک‌های مردمی دو برابر شده باشد.

۷۰۰ میلیون تومان سهم شاهرودی‌ها شد!

امام جمعه شاهرود در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه چهار میلیارد ریال وجه نقد توسط مردم شهرستان به جبهه مقاومت و همچنین مردم مظلوم فلسطین کمک شده است، گفت: بخشی از این کمک‌ها، اجازه وجوهاتی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی و سایر مراجع اجازه آن را داده‌اند.

حجت الاسلام عباس امینی با بیان اینکه سه میلیارد ریال دیگر نیز کمک به صورت طلا از سوی مردم شاهرود به جبهه مقاومت گردآوری شده است، بیان کرد: مجموعاً هفت میلیارد ریال معادل ۷۰۰ میلیون تومان کمک از سوی مردم شاهرود گردآوری شده که این کمک‌های جمع‌آوری و همراه با کمک‌هایی که مردم به هلال احمر و سپاه و … شده ارسال خواهد شد.

نکته قابل توجه اینجا است که این ۷۰۰ میلیون تومان توسط شاهرودی‌ها تنها در مدت زمان چند هفته جمع‌آوری شده و این نشان از اهتمام ویژه مردم این شهرستان نسبت به کمک به جبهه مقاومت دارد از سوی دیگر نشان می‌دهد که کمک‌های مردم استان سمنان به جبهه مقاومت بسیار بیش از آن چیزی است که مسئولان ما برآورد می‌کنند.

به نظر می‌رسد که میزان کمک‌های مردمی در همین یکی دو ماه اخیر تا کنون از سوی مردم استان سمنان بیش از سه میلیارد تومان باشد اما بازهم باید منتظر ماند تا دید که آمار دقیق‌تری آیا از سوی مسئولان اعلام می‌شود یا خیر؟ مردم همچنین می‌توانند به تمام شماره حساب‌های هلال احمر که در بانک‌ها و اینترنت و فضای مجازی موجود است کمک‌های نقدی خود را واریز و کمک‌های غیرنقدی را نیز به پایگاه‌های بسیج و سپاه و… اهدا کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *