0

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر؛ ۹۰ روز بدون سرمربی

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر؛ ۹۰ روز بدون سرمربی
بازدید 10

به گزارش خبرنگار مهر، اسلحه سابر مردان تنها بخش قابل دفاع از عملکرد فدراسیون شمشیربازی طی سال های اخیر بوده است که همواره رکود و ضعف این فدراسیون در دیگر اسلحه های مردان و زنان را در سایه موفقیت هایش قرار داد. این اسلحه و تیم ملی آن هم اما این روزها اوضاع بسامانی ندارد و این را می توان از شرایط تیم ملی و بلاتکلیفی محض کادر فنی آن دریافت.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در المپیک «آخرین روزهای حیات با سرمربی» را تجربه کرد. این تیم با هدایت پیمان فخری در المپیک سی و سوم شرکت کرد و ۱۰ مرداد با برگزاری دیدارهای تیمی به کار خود در آن بازی ها پایان داد. با بسته شدن پرونده شمشیربازان در المپیک که بدون مدال انفرادی و تیمی همراه بود، دوره کوتاه مدت همکاری پیمان فخری با تیم ملی ایران هم به پایان رسید.

پایان کار سرمربی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر همزمان با پایان رقابت های این تیم در پاریس موضوعی بود که پیش از المپیک هم مبرهن و روشن بود. اصلا شرایط فخری می طلبید تا وی با این شرط هدایت تیم ملی ایران در المپیک را بپذیرد با این حال رییس فدراسیون بدون توجه به این مهم اقدام به موقعی برای تعیین تکلیف کادر فنی تیم ملی انجام نداد و رسیدگی به آن را تا به امروز به تاخیر انداخته است.

اینگونه شده که تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر از ۹۰ روز پیش بدون سرمربی است؛ تیمی که برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نخستین بار موفق به کسب سهمیه تیمی شد و اینگونه تاریخ سازی کرد و برای المپیک پاریس هم به عنوان تنها تیم ایرانی صاحب سهمیه شد و در ترکیب کاروان ورزش ایران قرار گرفت. احمد دنیا مالی وزیر ورزش در یکی از نشست های اخیری که با مسئولان فدراسیون شمشیربازی داشت بر لزوم مدال آوری این رشته در المپیک آینده تاکید داشت.

با وجود این پیشینه و نگاه ویژه، تیم ملی اسلحه سابر کاملا به حال خود رها شده است حتی در این بازه زمانی که این تیم در آستانه حضور در جام جهانی الجزایر قرار دارد.

تنها اقدامی که فدراسیون شمشیربازی برای ملی پوشان اسلحه سابر و حضورشان در جام جهانی الجزایر انجام داد، ثبت نام آنها برای ورود به این رقابت ها بود و البته برگزاری اردویی که تاثیری در آماده سازی‌شان نداشت. این اردو طی یک هفته اخیر در رشت برگزار شد اما فقط با حضور مربی بدنساز و به منظور بدنسازی بازیکنان آنهم در فاصله دو هفته تا مسابقات الجزایر!

جام جهانی الجزایر ۱۷ تا ۲۰ آبان برگزار می شود و علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی، فرزاد باهر، نیما زاهدی و احمدرضا شهمیری هفته آینده برای حضور در این جام ایران را ترک می کنند. این ملی پوشان اما تا به امروز نه اردوی فنی داشته اند و نه سرمربی دارند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *