0

تفاوت انواع نژاد پسته ها با یکدیگر و تاثیر آن بر قیمت پسته

تصویر پیدا نشد !
بازدید 80

تفاوت انواع نژاد پسته ها با یکدیگر و تاثیر آن بر قیمت پسته

مجموعه: گیاهان،حیوانات و آکواریوم

یکی از تنقلاتی که از دیرباز همیشه در میان همه افراد محبوبیت بسیاری داشته، پسته است. پسته یا به‌نوعی طلای سبز همیشه پای ثابت برخی از مراسم‌ها مانند عید نوروز و شب یلدا بوده اما امروز ممکن است به‌خاطر افزایش قیمت این خوراکی خوشمزه، برخی از افراد از خرید آن امتناع کنند. 
 
اگر شما نیز جزء افرادی هستید که به‌دلیل قیمت این طلای سبز از خرید آن امتناع می‌کنید، بهتر است به شما این نوید را بدهیم که قابلیت خرید پسته برای شما و همه افراد با قیمتی مناسب فراهم است.
 
پسته‌ها انواع بسیار مختلفی دارند که در ایران چیزی حدود 60 گونه از آن یافت می‌شود. تنوع و تعدد درختان پسته در ایران نویدبخش تاثیرگذاری مثبت آن بر قیمت این محصول است. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که تنوع نژاد پسته چه ارتباط و تاثیری روی قیمت این محصول دارد با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا مواردی را در این باره شرح دهیم.
 
تفاوت انواع متنوع پسته‌های ایرانی در چیست؟
احتمالا این پرسش برای شما هم مطرح است که تفاوت نژادهای مختلف پسته ایرانی در چیست که روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. به‌طور کلی پسته‌های تولیدشده در ایران از کیفیت و طعم بهتری نسبت به پسته‌های موجود در سایر کشور‌ها برخوردار هستند؛ اما پسته‌هایی که در ایران تولید می‌شوند نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در ادامه برخی از این تفاوت‌ها را بیان خواهیم کرد.
 
شکل و اندازه پسته
یکی از رایج‌ترین مواردی که بیانگر نژادهای مختلف پسته است شکل و اندازه آن است. معمولا شکل و اندازه انواع پسته جزء مواردی بوده که برای تنظیم قیمت نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. 
اغلب افراد صرفا پسته‌های درشت و خندان را به‌عنوان پسته مرغوب می‌شناسند درصورتی‌که پسته‌های فندقی نیز از طعم و کیفیت بی‌نظیری برخوردار هستند، اما نسبت به سایر انواع این محصول، ابعاد کوچکتری دارند. 
 
بافت پسته
پسته‌های ایرانی به‌طور کلی به نسبت وارداتی بافت چربی دارند. اما معمولا پسته‌هایی از نوع فندقی که معمولا جزء پسته‌های ریز به‌حساب می‌آیند بافت چرب و خوشمزه‌تری دارند. اغلب در میان آجیل‌های مخلوط شما این نوع را نیز مشاهده می‌کنید. 
 
پسته‌هایی مثل احمدآقایی، اوحدی و اکبری نیز جزء پسته‌های درشتی هستند که اغلب چربی کمتری نسبت به پسته فندقی دارند و بافت این آن‌ها خشک‌تر است.
 موارد دیگری مثل نوع استفاده و رنگ پسته اغلب در همه پسته‌های ایرانی یکسان بوده و ممکن است هریک از شما برحسب نیاز خود و متناسب با قیمت این محصول دست به انتخاب بزنید. اغلب پسته‌هایی مثل فندقی، اوحدی، و اکبری نسبت به پسته کله قوچی و احمدآقایی قیمت مناسب‌تری داشته و می‌توانند به‌عنوان آجیل، پای ثابت میهمانی‌های شما باشد.
 

 
پسته مرغوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
 پسته ایران جزء محصولاتی است که در سراسر دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است. اما ممکن است شما نیز جزء افرادی باشید که با توجه به قیمت بالای این محصول در ایران قادر به خرید این طلای سبز نباشید. 
 
با توجه به شرایط فعلی، شما می‌توانید پسته باکیفیت را از وب‌سایت معتبری مانند دیجی‌کالا خریداری کنید که در عین داشتن کیفیت، قیمت مناسب داشته باشد. اما در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی‌های پسته مرغوب را برای شما توضیح دهیم.
اغلب پسته‌هایی که در ایران کشت می‌شوند به دلیل آب‌و‌هوای مناسب برای این نوع درخت از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. در هنگام انتخاب و خرید پسته مرغوب به 2 مورد باید دقت کنید.
 
 خلاف نظر اکثریت که اعتقاد دارند هرچه پسته خندان‌تر باشد از مرغوبیت بیشتری برخوردار است؛ باید بگوییم که نوعی قارچ موجب باز شدن بیش از حد این پسته‌ها شده و روی طعم این محصول تاثیرات منفی می‌گذارد.
 
مورد دومی که حتما باید در نظر داشته باشید که در حین خرید پسته‌هایی که شکاف کوچکی روی پوست خود دارند اغلب سخت باز می‌شوند. مواردی که ذکر شد بنابر دسته‌بندی پسته، جزء مواردی است که می‌تواند روی قیمت بسیار تاثیرگذار عمل کرده و دررابطه‌با نژادهای مختلف این محصول، این شرایط تا حدودی یکسان است.
 

 
در زمان خرید پسته چه مواردی را باید در نظر بگیریم؟
 شاید برای شما نیز چنین پرسش‌هایی مطرح باشد که بهتر است پسته خام بخریم یا پسته بوداده؟ یا اینکه کدام‌یک از انواع پسته برای پذیرایی و کدام‌یک برای مصارف شخصی مناسب‌تر است؟ مواردی که مطرح شد همگی مربوط به نکاتی است که باید در هنگام انتخاب و خرید پسته در نظر بگرید.
 
معمولا انتخاب بیشتر افراد به‌خصوص برای پذیرایی در مقابل میهمانان پسته بوداده است. شما نیز چنانچه قصد دارید پسته را به‌عنوان نوعی آجیل برای مراسم‌های مختلف خود خریداری کنید قطعا انتخاب پسته بوداده بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
اگر قصد شما از خرید پسته، صرفا مصارف شخصی یعنی همان استفاده از پودر پسته در شیرینی‌ها یا برخی از خوراکی‌ها است؛ توصیه می‌کنیم از انواع متنوع پسته‌هایی مانند فندقی، اکبری و دیگر پسته‌هایی که ازنظر ابعاد جزء دسته متوسط هستند استفاده کنید.
چنانچه قصد خرید پسته بسته‌بندی‌شده را دارید توصیه می‌کنیم حتما از معتبر بودن برند تولیدکننده و منبع توزیع‌کننده این محصول اطمینان حاصل کنید. به‌عنوان مثال، وب‌سایت دیجی‌کالا جزء یکی از فروشندگان معتبر درزمینه آجیل بوده و محصولات باکیفیت و مرغوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 
جمع‌بندی
در این مقاله انواع نژادهای پسته را با یکدیگر مقایسه و مسئله مهم یعنی تاثیر تفاوت نژاد این پسته‌ها روی قیمت را تا حدودی توضیح دادیم. دررابطه‌با کیفیت پسته ایرانی قطعا می‌دانید که در سراسر دنیا از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده و نزد همگان شهرت دارد. اما اغلب ممکن است قیمت این محصول در ایران موجب نگرانی افراد شود که دراین‌باره نیز می‌توان از راه‌هایی که مطرح  شد استفاده کنید.
 
انتخاب و خرید انواع متنوع پسته از فروشندگان معتبری مانند دیجی‌کالا قطعا می‌تواند به‌نوعی تضمین‌کننده کیفیت و قیمت محصول باشد. همچنین انواع بسیار متنوع پسته که در ایران موجود است اغلب به نسبت اندازه و نوع در رنج قیمت متفاوتی عرضه می‌شود که شما می‌توانید بر حسب توان خرید خود دست به انتخاب محصول بزنید. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب گردآوری‌شده بیشترین استفاده را کرده باشید.
 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *