پرنوسان ترین نمادهای فارکس | پرسودترین شاخص های فارکس را بشناسید!

پرنوسان ترین نمادهای فارکس کدامند؟

در دنیای فارکس پرنوسان ترین نمادها آن‌هایی هستند که بیشترین تغییر پذیری قیمتی را در تایم‌فریم‌های مختلف تجربه می‌کنند.

در فارکس ما شاهد دو نوع نماد پرنوسان در بازار هستیم، یکی نمادهایی که بخاطر حجم معاملات کم با عوامل مختلف بیرونی بی‌ثبات عمل می‌کنند و نوسانات غیر منطقی و خارج از چهارچوب‌های تحلیلی دارند که این نوع از نمادهای پرنوسان به هیچ عنوان برای ترید مناسب نیستند. از طرفی ما برای کسب سود در این فارکس نیاز به نوسان و تغییرات قیمت داریم و باید سراغ نوع بعدی نمادهای پرنوسان برویم که در کنار ثبات و تحلیل‌پذیری در یک روز معاملاتی به خوبی تغییرات داشته باشند و بتوانیم از آن‌ها پوزیشن‌های معاملاتی جذابی را شکار کنیم. در این مقاله به شکل جامعی به پرنوسان ترین نمادهای فارکس برای معامله می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

منظور از نوسان در فارکس چیست؟

در بازار مالی فارکس چندین نماد معاملاتی وجود دارد که جزو پرنوسان ترین نمادهای فارکس محسوب می‌شوند. در واقع وقتی به نمودار آن‌ها توجه می‌کنید، می‌بینید که روی یک خط صاف و شیب صعودی یا نزولی ثابت حرکت نمی‌کنند، بلکه در بازه‌های زمانی مختلف قیمت آن‌ها مدام بالا رفته یا پایین می‌آید. این نوسان در قیمت آن‌ها فرصتی بسیار طلایی است که هر تریدری که آموزش فارکس دیده باشد را از بازار راضی می‌کند. برای اینکه بهتر معنای نوسان و تغییرات قیمت نمادها را بشناسید، یک جمع‌بندی خلاصه در از این بخش می‌کنیم؛

  • نوسان یعنی میزان تغییر قیمت یک نماد در یک بازه مشخص.
  • نماد پرنوسان یعنی نمادی که در بازه‌های زمانی مشخص، تغییر قیمتی زیادی را تجربه می‌کند.
  • به استفاده از این فرصت طلایی در بازار فارکس نوسان‌گیری گفته می‌شود.

معرفی پرنوسان ترین نمادهای فارکس

تریدرهایی که به دنبال کسب سود بیشتر هستند و می‌خواهند درآمد دلاری بالاتری داشته باشند، می‌توانند با ورود به بازار فارکس و معامله کردن پرنوسان ترین نمادهای فارکس سودهای بسیار زیادی کسب کنند. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید یک نکته مهم را بدانید:

بدون در اختیار داشتن منابع آموزشی کارتان به کندی پیش می‌رود و ضریب خطای شما افزایش پیدا می‌کند. توصیه می‌کنیم حتما از منابعی همچون دلتا کالج که جزء موفق‌ترین منابع آموزشی حوزه فارکس به زبان فارسی است استفاده کنید. در این صورت دیگر هیچ نگرانی‌ای در زمینه آموزش و تسلط ناکافی نخواهید داشت.

۱. طلا؛ محبوب‌ترین نماد معاملاتی فارکس

طلا؛ محبوب‌ترین نماد معاملاتی فارکس

به جرئت می‌توان گفت طلا پرریسک‌ترین و پرنوسان ترین نماد در فارکس است. وقتی نمودار و چارت قیمتی این نماد را در متاتریدر یا دیگر پلتفرم‌های معاملاتی مشاهده کنید، می‌بینید که قله‌ها و دره‌های زیادی دارد و جهش‌های قیمتی بسیاری را بازه‌های زمانی کوتاه تجربه می‌کند. اما چرا اینگونه است؟

طلا امن‌ترین دارایی جهان است. هرکسی در هر کشوری بخواهد ارزش سرمایه و پولش را حفظ کند، طلا اولین گزینه‌ای است که به ذهنش می‌رسد. این امن بودن طلا باعث می‌شود تا در مواقعی که بازار دچار بحران می‌شود و قیمت نمادهای دیگر بی‌ثبات و غیرقابل پیش‌بینی می‌شود، همه به سوی خرید طلا هجوم ببرند. از همین رو طلا از پرنوسان ترین نمادهای فارکس است و فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای معامله در اختیار تریدرهای فارکس می‌گذارد.

۲. شاخص داوجونز؛ دومین نماد پرنوسان فارکس

بعد از طلا قطعا پرنوسان ترین نماد، DJI یا همان داوجونز است. DJI شاخص بورس آمریکاست که معامله‌گرانی که به دنبال کسب سودهای بالا هستند به سراغ آن می‌روند. این شاخص برآیند۳۰ شرکت برتر  در آمریکا را نمایش می‌دهد و برای معامله گزینه‌ای بسیار سود آور است.

۳. یورو به دلار (EUR/USD)

محبوب‌ترین ارز بازار فارکس، یورو به دلار است. از آن‌جایی که این دو ارز مربوط به بزرگترین قطب‌های اقتصادی دنیا هستند و بیشتر معاملات جهان با این ارزها صورت می‌پذیرد، تریدرهای زیادی به سراغ معامله آن‌ها می‌روند. جالب است بدانید یک چهارم کل معاملات بازار فارکس فقط مختص همین نماد یورو به دلار است. این جفت ارز بی‌شک یکی از پرنوسان ترین نمادهای فارکس است که معامله آن را به شما نیز توصیه می‌کنیم.

۴. پوند به دلار (GBP/USD)

پوند انگلیس به دلار آمریکا یک جفت ارز پرنوسان دیگر در بازار است. خوبی ترید روی این نماد، نقدشوندگی بسیار بالای آن است. یعنی هر لحظه که اراده کنید هم می‌توانید به صورت آنی آن را معامله کنید. توصیه می‌کنیم اگر به سراغ این نماد رفتید حتما اخبار مربوط به اقتصاد انگلیس و آمریکا را پیگیری کنید تا نقاط نوسان آن را تشخیص دهید و بتوانید معامله خوب و پرسودی را تجربه کنید. پیگیری اخبار اقتصادی این دو کشور باعث می‌شود نقاط جهش قیمتی یا ریزش ناگهانی را راحت‌تر پیدا کنید. به طور مثال وقتی بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش می‌دهد، طبیعتا بازار دستخوش تغییر قیمت می‌شود و به شما فرصت‌ خوبی برای معامله می‌دهد.

عوامل موثر بر نوسان نمادها در فارکس

عوامل بسیار زیادی هستند که روی قیمت و نوسان نمادهای مختلف تاثیر می‌گذارند. در ادامه مهم‌ترین‌ دلایل موجود را زیر ذره‌بین می‌بریم و بررسی می‌کنیم.

تنش‌های ژئوپلیتیکی

نمادهای پرنوسان بازار فارکس

بروز تنش‌های ژئوپلتیکی مانند جنگ کشورها با یکدیگر یکی از مهم‌ترین و بزرگترین دلایلی است که روی نوسان قیمتی نمادهای مختلف تاثیر می‌گذارد. به طور مثال جنگ روسیه و اوکراین که از بزرگترین رخدادهای ژئوپلیتیکی جهان بود باعث نوسان بسیاری از ارزهای بازار شد. اینکه بدانید چه تنشی باعث نوسان روی چه نمادی می‌شود به سطح دانش شما از تحلیل فاندامنتال باز می‌گردد. توصیه می‌کنیم همیشه اخبار مربوط به نمادهای پرنوسان را در کنار اخبار ژئوپلیتیکی جهان بررسی کنید تا به محض روی دادن یک تنش، بدانید که دقیقا باید چه معامله‌ای را باز کنید.

افزایش نرخ بهره یا بیکاری

وقتی یک کشور مانند آمریکا نرخ بهره‌اش را افزایش می‌دهد، روی تغییر قیمت ارز کشور (در این مثال: دلار) تاثیر بسزایی می‌ذارد. همچنین زمان اعلام نرخ بیکاری، از آن لحظات تاثیرگذار بازار است که باید حواستان را جمع کنید و اخبار را دنبال کنید. طبیعی است که وقتی نرخ بیکاری در یک کشور بالا می‌رود، ارزش پول آن دستخوش تغییر شود. بنابراین اگر می‌خواهید جفت ارزهای پرنوسان بازار را معامله کنید و از آن‌ها نوسان بگیرید، به این دو فاکتور و اخبار مهم پیرامون آن حسابی دقت کنید.

افزایش میزان صادرات یا واردات

در دنیای مالی و بررسی فاندامنتال این یک اصل اساسی است که وقتی کشوری صادرات خود را افزایش دهد، ارزش پولش افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید روی جفت ارزهای محبوب معامله کنید و از آن‌ها نوسان‌گیری کنید، حتما پیگیر اخبار تولید ناخالص داخلی کشورها (GDP) باشید.

مزیت اصلی نمادهای نوسانی

مزیت اصلی پرنوسان ترین نمادهای فارکس، امکان دریافت سود زیاد در زمان کم است. در دنیای معاملات فارکس شما همیشه یک نماد را می‌خرید و پس از مدتی بنابر استراتژی خود آن را می‌فروشید. حال اگر در این مدت زمان مورد نظر شما، تغییر قیمتی اندکی در نمودار مد نظر شما رخ دهد و اختلاف قیمت در معامله شما کم باشد، طبیعتا سود کمی بدست می‌آورید (مگر اینکه از اهرم استفاده کنید). این درحالی است که وقتی به سراغ پرنوسان ترین شاخص های فارکس می‌روید و آن‌ها را معامله می‌کنید، به علت اینکه شدت تغییر قیمت در آن‌ها بیشتر از بقیه نمادها است، با صرف همان زمان و سرمایه مشابه، سود بیشتری کسب می‌کنید.

بهترین اندیکاتورها برای شناسایی نوسانات

اندیکاتورها شاخص‌هایی هستند که می‌توانید در پلتفرم‌های معاملاتی از آن‌ها استفاده کنید و نمودار قیمتی نمادهای مختلف را توسط آن‌ها ارزیابی و تحلیل کنید. بهترین اندیکاتورها برای شناسایی نوسانات، اندیکاتورهای RSI، MACD و CCI هستند که به شما کمک می‌کنند نوسانان را تحلیل و پیش‌بینی کنید.

حرف آخر: روش شناسایی بهترین تایم ترید نمادهای پرنوسان

بهترین تایم ترید برای هر نمادی مختلف است. نکته مهم اینجاست که شما گوش به زنگ باشید و تقویم‌های اقتصادی را پیگیری کنید و ببینید که جلسات اقتصادی و اخبار مربوط به نماد مورد نظر شما در چه سشن معاملاتی و چه زمانی است. به طور کلی اگر بخواهیم یک قاعده درست در مورد بهترین تایم معامله نمادهای پر نوسان بگوییم: زمان انتشار اخبار مرتبط با هر نماد، بهترین زمان معامله آن نماد است. اما اگر کمی ریسک کمتر و نوسان‌های با ثبات‌تری می‌خواهید در همزمانی سشن لندن و نیویورک به معامله بپردازید.

منبع: delta.college
  |   لینک کوتاه : https://iranmedicalinfo.com/?p=41984

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ستایش احمدی گفت:

    من خودم خیلی از اندیکاتورهای فارکس استفاده نمیکنم ولی این قسمتو خیلی خوب گفتید ممنونم

    1. iranmedicalinfo گفت:

      خوشحالیم که این مقاله براتون مفید بوده ستایش جان