0

آنچه همه باید درباره آبله میمون بدانند

آنچه همه باید درباره آبله میمون بدانند
بازدید 82

به گزارش اقتصاد ما به نقل از شبکه  سی جی تی ان: آبله میمون یک بیماری ویروسی با علائمی مثل آنفلوانزا، شامل تب و لرز، خستگی و ضایعه های پوستی مثل آبله است. این بیماری از طریق تماس های فیزیکی نزدیک از جمله ارتباط جنسی منتقل می شود. شیوع جهانی این ویروس در سال 2022 و 2023 اغلب مردانی را درگیر بیماری کرد که با همجنس های خود ارتباط جنسی داشتند.

 زن ماریا وان کرخووه از سازمان جهانی بهداشت: الگوهای چندگانه ای برای انتقال این ویروس وجود دارد که ما باید بهتر آنها را بشناسیم. اول از همه انتقال از طریق تماس است. ما همچنین شاهد انتقال جنسی این ویروس هم هستیم؛ چیزی که ما را واقعا نگران کرده است.
ادامه گزارش خبرنگار: شاخه جدیدی از آبله میمون موسوم به کا1 ب هم اکنون در آفریقا شیوع پیدا کرده است.
زن کلو اورکین از دانشگاه لندن: این سویه آبله میمون از سویه ای که در سال 2023 شیوع یافته بود، خطرناکتر است . مرگ و میر ناشی از این سویه نسبت به سویه قبلی 10 برابر خطرناک تر است.
موسسه ملی سلامت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد داروی ضد ویروسی که برای درمان آبله تولید شده بود برای درمان آبله میمون موثر نیست و این مسئله محققان را ناامید کرده است. واکسن های تولیدی برای آبله تاحدی ایمنی ایجاد می کند اما به شکلی گسترده در آفریقا دردسترس نیست و عرضه جهانی آن نیز محدود است.

 زن ماریا وان کرخووه از سازمان جهانی بهداشت: ما شاهد تغییراتی در شیوع بیماری هستیم و باید بهترین راه را برای استفاده از تعداد محدود واکسن هایی که در اختیار داریم پیدا کنیم تا به بهترین شکل و موثرترین روش به کار گرفته شود.
 در روزهای اخیر موارد ابتلا به آبله میمون در پاکستان و سوئد دیده شده است. مقامات بهداشت عمومی می گویند شیوع بیشتر جهانی این ویروس محتمل است و بسیاری از کشورها در معرض ابتلا به آن قرار دارند.
ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: ما شیوع آبله میمون را با دقت و از نزدیک در مرکز آفریقا دنبال می کنیم ما خوشحالیم که شاهد رهبری بین المللی در این حوزه هستیم .
ادامه گزارش خبرنگار: درحالی که ابتلای تعداد بیشتری از مردم به این ویروس غیرقابل اجتناب است محققان می گویند بعید است آبله میمون مشابه کووید 19 شیوع جهانی داشته باشد.

 مرد، لیف اریک ساندر رئیس بیماری های عفونی کلینیک دانشگاه چارتی: خوشبختانه این ویروس به اندازه کووید 19 مسری نیست بنابراین به راحتی منتقل نمی شود. من فکر می کنم همان اصول مشابه باید به افراد یادآوری شود، باید آموزش ها به مردم درباره این ویروس داده شود، اینکه اگر کسی علائمی دارد باید خود را قرنطینه کند. اگر کسی علائمی دارد باید از انتقال آن به دیگران و عزیزانش اجتناب کند.
همه گیری کووید باعث شد بسیاری از کشورها طرح های سلامت عمومی شان را ارتقا دهند، رهگیری تماس های افراد و تلاش ها برای ارتباطات عمومی درس هایی است که از کووید گرفته شد و به مقامات در مقابله با آبله میمون کمک می کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *