0

بیمه سلامت با ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری قرارداد دارد

بیمه سلامت با ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری قرارداد دارد
بازدید 21

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی ناصحی، در نشست خبری جوانی جمعیت، افزود: قراردادهای بیمه سلامت با مراکز و متخصصان درمان ناباروری، ۱۲ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: سازمان بیمه سلامت علاوه بر انعقاد قرارداد با ۱۴۴ مرکز درمان ناباروری با ۳ هزار و ۷۹۹ ماما در سراسر کشور برای خدمات رسانی به زوجین نابارور و مادران باردار قرارداد دارد که زوجین نابارور نشاندار می‌توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.
ناصحی افزود: تاکنون بیش از ۹۵ هزار بیمه شده نشان دار شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و آشنایی بیشتر مردم با این خدمات بیمه‌ای می‌تواند تعداد افراد نابارور شناسایی شده و هزینه کرد این حوزه را افزایش دهد.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیمه سلامت به عنوان تأمین و محافظت کننده مالی نقش مهمی در باروری و گسترش زایمان طبیعی در کشور داشته افزود: تغییرات مثبت در پوشش تعرفه‌ها و انعقاد قرارداد با مراکز و مؤسسات درمان ناباروری نشان می‌دهد که مواد قانونی جوانی جمعیت مرتبط با حمایت‌های بیمه‌ای به نحو مقتضی عمل شده است و امیدواریم اعتبارات بیشتر شود تا بتوانیم رشد مناسبی داشته باشیم.
ناصحی افزود: ۹۰ درصد هزینه خدمات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی و ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد و امیدواریم که سایر مراکز بخش خصوصی هم بیایند طرف قرارداد قرار بگیرند و خدمات رسانی به مردم افزایش پیدا کند.
وی افزود: مادران باردار از ابتدای وضع حمل تا پایان دوران شیردهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و کودکانشان تا ۵ سالگی تحت پوشش بیمه هستند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: علاوه بر این کودکان زیر ۷ سال هم همه خدماتشان در بیمارستان‌های کشور رایگان است و فقط در دو ماه ابتدای امسال ۳۲۱ میلیارد تومان برای کودکان زیر هفت سال هزینه شده است.
ناصحی افزود: خدماتی تحت پوشش بیمه قرار دارد که سه سال پیش هیچکدام پوشش بیمه‌ای نداشت و این خدمات علاوه بر زحمات همکاران ما در سراسر کشور با حمایت دولت و مجلس میسر شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *