0

کدام یک از دهک‌ها مشمول یارانه بیمه سلامت نمی شوند

کدام یک از دهک‌ها مشمول یارانه بیمه سلامت نمی شوند
بازدید 26

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید شایانفر افزود: افرادی که در پنج دهک اول قرار دارند، دارای یک بیمه معتبر تا پایان فروردین ۱۴۰۴ هستند و نیاز به مراجعه حضوری و غیر حضوری برای بیمه شدن ندارند.
وی با اشاره به نحوه پرداخت هزینه بیمه سلامت برای دهک‌های ۶ تا ۱۰، ادامه داد: مشمولان دهک ۶ تا ۱۰ بر اساس مصوبه هیأت وزیران باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند، بنابر این مشمولان دهک ۶ باید ۲۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که این ۲۰ درصد برای یک سال حدود ۳۸۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.
شایانفر گفت: همچنین مشمولان دهک ۷ درآمدی با ۳۰ درصد مشارکت باید حدود ۵۸۱ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت کنند، مشمولان دهک ۸ درآمدی با ۴۰ درصد مشارکت به میزان ۷۷۵ هزار و ۲۰۰ تومان حق بیمه پرداخت می‌کنند؛ همچنین مشمولان دهک ۹ با ۵۰ درصد مشارکت به میزان ۹۶۹ هزار تومان حق بیمه پرداخت کرده و تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.
وی خاطرنشان کرد: مشمولان دهک ۱۰ بدون استفاده از یارانه دولت باید ۱۰۰ درصد حق بیمه را پرداخت کنند که مبلغ آن یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *