0

امضای تفاهم‌نامه با قطب علمی و آموزشی مدیریت سلامت

امضای تفاهم‌نامه با قطب علمی و آموزشی مدیریت سلامت
بازدید 5

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید مجیدی در دیدار با رئیس قطب علمی-آموزشی مدیریت سلامت کشور با اشاره به نقش مهم پژوهش در ارتقای کیفیت سلامت و خدمات سلامت در کشور و استان‌ها اظهار کرد: بیمه سلامت از سال ۱۳۸۰ با تشکیل اداره کل مطالعات و پژوهش فعالیت‌های تحقیقاتی خود را آغاز کرد اما متأسفانه در استان‌ها چارتی با عنوان پژوهش وجود نداشت و همکاران ما به تبع علاقه و احساس مسئولیتی که داشتند و در کنار فعالیت‌های روزمره خود، پروژه‌های تحقیقاتی را انجام می‌دادند.

وی گفت: در بازه زمانی بعد از تشکیل اداره مطالعات و پژوهش، مقالات و پروژه‌های متعدد و متنوعی در این مرکز تدوین شد که تعدادی از آن‌ها در تغییر نگرش حوزه سلامت نقش مهمی ایفا کردند و یکی از پروژه‌های نیز به بخش‌نامه کشوری تبدیل شد.

مجیدی افزود: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مرکز پژوهش بیمه سلامت استان به عنوان مرکز نمونۀ کشوری انتخاب شد و ما معتقدیم که مرکز ما پتانسیل این را دارد که از دیتاهای موجود در سازمان و با بهره‌گیری از دانش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای دستیابی به فعالیت‌های کاربردی، سیاست‌گذاری و کمک به سیاست‌گذاران حوزه سلامت گام بردارد.

مدیر بیمه سلامت استان همچنین تأکید کرد: ادامۀ همکاری مراکز پژوهش با یکدیگر می‌تواند باعث افزایش دانش همکاران در اداره کل، افزایش مهارت دانشجویان رشته‌های مربوط به بیمه و استفاده کاربردی از دیتاهای موجود شده و منجر به ارتقای سلامت شود.

مجیدی در پایان گفت: با توجه به اهمیتی که اداره کل برای موضوع پژوهش قائل بود، سال گذشته به هر استان یک شعبه از کمیته پژوهش تحت عنوان مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت اختصاص داده شد و ما امیدواریم که این تفاهم‌نامه نقطه عطفی برای شروع مجدد برای انجام فعالیت‌های پژوهش در جهت ارتقای حوزه سلامت و تغییر در نگرش سیاست‌گذاران باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *