0

۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص در زنجان پرداخت شده است

۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص در زنجان پرداخت شده است
بازدید 3

به گزارش خبرنگار مهر، سعید کرمی زنجانی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: با اجرای نسخه الکترونیک و ایجاد سامانه‌های اطلاعاتی باید به سمت هوشمندسازی رفت که سازمان قدم‌هایی را در این راستا برداشته است.

وی با اشاره به شعار روزهای هفته سلامت و روز جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور ابراز کرد: تعهدات خدمات ناباروری شروع شده و در راستای توسعه خدمات ناباروری ۷۰ درصد هزینه‌های بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان پوشش همگانی، عمق‌بخشی و افزایش سطح دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب مردم را از دیگر شعارهای هفته سلامت برشمرد و گفت: ۵۵ درصد مردم استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

وی افزود: این سازمان به بیش از ۶۱۱ هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد که از این تعداد ۶۳ درصد بیمه شدگان روستایی، ۲۳ درصد صندوق سلامت همگانی، ۱۱ درصد صندوق کارمندی و ۵ درصد سایر اقشار هستند.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار عملیات برای بیمه‌شدگان انجام شده است، عنوان کرد: روزانه بیش از ۶ هزار مراجعه سرپایی و ۲۵۰ مراجعه بستری و بستری موقت در مراکز درمانی ثبت شده است.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۴ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج را نشان‌دار کردیم که نیاز به مراجعات مکرر ندارد، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تا کنون بیش از ۴۱ میلیارد تومان از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج هزینه شده و علاوه بر این خدمات دندانپزشکی نیز برای این اقشار افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری به جز داروهای سرپایی برای کودکان زیر ۷ سال از دیگر خدمات این سازمان است، یادآور شد: این موضوع در بیمارستان ارتش عملیاتی نمی‌شود، چون دولتی نیست.

وی با بیان اینکه پوشش خدمات توانبخشی که بیماران نیازمند توان‌خواه بهزیستی از آن بهره‌مند شدند، استمرار دارد، اظهار کرد: افزایش سقف نان‌های رژیمی برای بیماران سلیاک و رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی در سه دهک اول نیز جرو اقدامات بیمه سلامت است.

کرمی با اشاره به اینکه ۲۴ مرکز درمان ترک اعتیاد طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، عنوان کرد: ماهانه بیش از ۴۰۰ میلیون برای آن‌ها هزینه می‌کنیم.

وی مجموع تعداد مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت در سطح استان را ۶۴۱ مورد برشمرد و گفت: ماهانه بالغ بر ۵ میلیارد تومان بابت حق العلاج پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با تشریح خدمات پیشگیری سطح چهار و جلوگیری از اقدامات طبی غیرضروری که پزشک خانواده و نظام ارجاع آن را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: با این کار از انجام آزمایش و مصرف داروی غیرضروری جلوگیری می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *