0

۹۳ هزار بیمار خاص در اصفهان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند

۹۳ هزار بیمار خاص در اصفهان در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند
بازدید 8

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صفاری صبح چهارشنبه در نشست خبری با بیان اینکه اکنون ۱۲۷ بیماری (سرطان، ام اس، تالاسمی، سکته مغزی و …) تحت حمایت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت است، اظهار داشت: بیماران پس از پرداخت هزینه توسط بیمه‌های پایه و تکمیلی مشمول کمک از طریق صندوق خاص و صعب العلاج خواهند بود.

هزینه درمان ۲۰ بیماری صعب‌العلاج رایگان شد

به گفته وی، از این ۱۲۷ بیماری صعب العلاج، هزینه بستری و درمان ۲۰ بیماری شامل (تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، ام اس، دیالیز صفاقی، سرطان، سکته مغزی، هپاتیت c، بیماری‌های مزمن روانی، هیپرتانسیون پولمونری، سلیاک، ALS، گلین باره، میاستنی گراو، نرومیلیت اپتیکا، دیسکینزی سیلیاری اولیه، آتروفی نخاعی عضلانی، بال پروانه‌ای، متابولیک و سیستیک فیبروزیس) در بیمارستان‌های دولتی به طور کامل رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۱ تاکنون بیش از هشت هزار میلیارد ریال از محل این صندوق هزینه‌های کمک درمانی به بیماران خاص و صعب العلاج پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۹۳ هزار نفر در استان اصفهان به عنوان بیمار خاص و صعب العلاج در سامانه بیمه سلامت نشان‌دار شدند و در زمان مراجعه برای خدمات درمانی یا دریافت دارو از تخفیف‌ها و بسته‌های خدمتی بهره‌مند می‌شوند.

پرداخت ۴۰ میلیارد تومان هزینه درمان ناباروری در اصفهان

صفاری همچنین به پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمانی نازایی و ناباروری توسط بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: درمان ناباروری تا پیش از قانون جوانی جمعیت، اقدامی لوکس محسوب می‌شود اما اکنون تحت پوشش بیمه درمانی است.

وی ابراز داشت: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان نازایی و ناباروری را در مراکز درمانی بخش دولتی و نیز ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در مراکز عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه‌ای را تقبل کرده است.

به گفته مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان، از دی ماه ۱۴۰۰ تاکنون بیمه سلامت استان ۴۰ میلیارد تومان هزینه برای درمان نازایی و ناباروری افراد تحت پوشش پرداخت کرده است.

صفاری در ادامه با بیان اینکه درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در بخش بستری از ابتدای سال جاری در حال اجرا است، تصریح کرد: پیشنهاد دادیم و این آمادگی را داریم که درمان رایگان سالمندان بالای ۶۵ سال را نیز در بیمارستان‌های دولتی پوشش داده و حمایت کنیم.

مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت پرداخت شده است

وی اضافه کرد: ۶ هزار مرکز درمانی و ۲ هزار پزشک در استان طرف قرار داد بیمه سلامت هستند و به رغم اینکه طی سال‌های اخیر در زمینه پرداختی‌ها به مراکز درمانی چالش‌هایی وجود داشت اما بیمه سلامت اصفهان طی ۴ سال اخیر مطالبات مراکز درمانی را به صورت کامل و به روز پرداخت کرده و تا آخر مرداد ۱۴۰۳ تمامی مطالبات مراکز درمانی و سرپایی را پرداخت کردیم.

مدیرکل بیمه سلامت اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: از این تعداد بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

یک سوم جمعیت استان اصفهان تحت پوشش بیمه سلامت

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تفر جمعیت دارد، خاطرنشان کرد: بر این اساس یک سوم جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت و دو سوم جمعیت آن تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان ادامه داد: صدور بیمه نامه رایگان شامل ساکنان روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است که از هیچ بیمه پایه‌ای برخوردار نباشد.

صفاری اضافه کرد: همچنین اقشار ضعیف جامعه و پنج دهک پایین درآمدی، بیماران خاص و صعب العلاج، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خانواده‌های شهدا و جانبازان (ایثارگران) و زندانیان و افراد مجهوا الهویه در شرایطی تحت پوشس هیچ بیمه‌ای نباشند، مشمول صدور بیمه نامه رایگان بیمه سلامت می‌شوند.

به گفته وی، برای حق بیمه پرداختی دهک‌های ۶ تا ۹ بین ۵۰ تا ۸۰ درصد تخفیف وجود دارد و میزان پرداختی آن به ترتیب ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۵۰ درصد است و دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌توانند به صورت دوره‌های سه ماهه خود را بیمه کنند و حق بیمه آنان بر همین اساس تقسیط می‌شود.

صفاری خاطرنشان کرد: همه شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری *۱۶۶۶# از وضعیت پوشش بیمه درمانی خود مطلع شوند ضمن اینکه صدور بیمه نامه سلامت با مراجعه به سایت bimehsalamatiranian.ir امکان پذیر است.

۱۰۰ درصد نسخ پزشکی الکترونیکی است

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اظهار داشت: طبق ضوابط شورای عالی بیمه سلامت کشور، پوشش تمامی بیمه‌های پایه در بخش بستری معادل ۹۰ درصد تعرفه دولتی و در بخش سرپایی معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است.

صفاری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد نسخ بیمه سلامت الکترونیکی است، ادامه داد: این طرح از دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و اکنون ۹۸ درصد نسخ به صورت کامل آنلاین و تنها ۲ درصد آنها در مواقعی که برق یا اینترنت قطع باشد به صورت کاغذی توسط پزشکان صادر می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *