0

ائمه جمعه استان کرمان صلح یار می‌شوند

ائمه جمعه استان کرمان صلح یار می‌شوند
بازدید 39

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی، ظهر شنبه گفت: در حال حاضر تعداد ۱۷۹ هیأت صلح در استان کرمان فعال هستند و تعداد ۷۹۹ صلح یار و ۱۱ طلایه دار جهت گسترش فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت فعالیت دارند.
وی افزود: یکی از نهادهای انقلاب اسلامی که نشانگر مردم سالاری دینی است حضور مردم در رسیدگی‌های قضائی و شوراهای حل اختلاف است.
وی با اشاره به اهداف شوراهای حل اختلاف بیان داشت: شوراهای حل اختلاف در سال ۱۳۸۱ با حضور انسان‌های با نفوذ و فرهیخته تشکیل شد و هدف آن عمل به آموزه‌های دینی و فصل خصومت و گره گشایی از اختلافات مردم و مساعدت به دستگاه دادگستری است.
ابراهیمی، ادامه داد: به زودی با همراهی و مساعدت حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان برای ائمه جمعه استان ابلاغ صلح یار صادر خواهد شد تا از این فضیلت بزرگ بهره مند و در آن شریک شوند.
معاون قضائی رئیس کل دادگستری افزود: تقریباً ۵۰ درصد از منازعات و اختلافات مردم به شوراهای حل اختلاف ارجاع می‌شود و نیروهای ارزشمند مشغول در شوراهای حل اختلاف توانسته اند تعداد زیادی از پرونده‌ها را با صلح و سازش مختومه نمایند.
حجت الاسلام ابراهیمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد ۱۲۸۰ نفر در ۳۱۹ شعبه شوراهای حل اختلاف در سراسر استان مشغول خدمت به مردم و ترویج فرهنگ صلح و سازش هستند گفت: طی ده ماه سال جاری تعداد ۲۰۴ هزار و ۵۷۲ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان واردشده که از این تعداد ۲۰۱ هزار ۸۶۹ فقره مورد رسیدگی قرار گرفته و ۵۴ هزار و ۴۱۱ فقره منجر به صلح و سازش شد و درصد پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح در این مدت ۴۱ درصد بوده است.
وی افزود: هدف شوراهای حل اختلاف با تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف درسه محور اصلی ادامه خواهدیافت و این سه محور صلح یاری، میانجیگری و داوری است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *