0

طرح «قاضی» در ۱۹ مدرسه خوزستان اجرا شد

طرح «قاضی» در ۱۹ مدرسه خوزستان اجرا شد
بازدید 43

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا باوی با تاکید بر عملیاتی کردن برنامه پیشگیری از خشونت در خوزستان گفت: در این رابطه ۳۱ کارگاه در ۱۹ مدرسه در خوزستان با شرکت بیش از ۹۴۰ دانش‌آموز با هدف آشنا کردن دانش آموزان با عوامل وقوع آسیب‌ها و جرایم ناشی از خشونت و آسیب‌های آن در قالب طرح «قاضی در مدرسه» برگزار شد.
وی با بیان اینکه دفتر حمایت از زنان خانواده و دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه پیشگیری‌های حقوقی- قضائی در ۳۱ شهرستان خوزستان دایر است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس قانون در محاکمی که متهم زیر سن قانونی است، حضور مشاور الزامی است، در این خصوص کارگاه مجازی بازآموزی ویژه قضات و مشاوران دادگاه اطفال و نوجوانان عملیاتی کردن راهنمای فنی و شیوه‌نامه اجرایی ارائه خدمات مشاوره در دادگاه اطفال و نوجوانان نیز انجام شد.
باوی ادامه داد: از دیگر دوره‌های آموزشی می‌توان به دوره‌های ویژه افراد مؤثر در فرآیند ازدواج و طلاق با حضور قضات و کارمندان منتخب محاکم خانواده اهواز و سردفتران ازدواج و طلاق سراسر خوزستان و همچنین دوره آموزشی شیوه‌های حمایتی قضائی از افراد تراجنسیتی اشاره کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خوزستان تصریح کرد: همچنین با همکاری دانشگاه جندی‌شاپور اهواز از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۴۸۳ دوره آموزش‌های حقوقی پیش از ازدواج در خوزستان برگزار شده که در این دوره‌ها ۱۵ هزار و ۵۳۵ هزار زوج شرکت داشته‌اند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *