0

قرض‌الحسنه مانع از رانت و ربا می‌شود

قرض‌الحسنه مانع از رانت و ربا می‌شود
بازدید 38

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر دوشنبه در مراسم روز بزرگداشت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در اردبیل، اظهار کرد: در مکتب اسلام بر اصل قرض حسنه و پاداش و ثواب بی‌پایان آن تاکید شده تا امت اسلامی از فرصت استفاده کرده و مال و دارایی‌های خود را در مسیر قرض‌الحسنه و دستگیری از نیازمندان و انفاق هزینه کنند.
وی تصریح کرد: آنچه که اسباب آرامش و سعادتمندی بشر است به‌کارگیری صحیح و درست مال و اموال برای خیرخواهی و انجام اعمال نیکو است که نتایج سودمندی را نیز به همراه داشته و با مغفرت الهی مؤمن راستکار راهی بهشت می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: آنچه که امروز ضرورت پرداخت قرض حسنه است، تقسیم جامعه به طبقات فقیر و غنی است که در مسیر حمایت و پشتیبانی از نیازمندان و فقرا می‌توان از ظرفیت قرض‌الحسنه استفاده کرد.
حجت‌الاسلام ستوده شفافیت، قانونمداری و پاسخگو بودن را بزرگترین سرمایه تشکل‌ها و نهادهای مردمی عنوان کرد و افزود: در کنار این عوامل، ضرورت دارد به رصد و پایش دقیق مسائل و موضوعات توجه شده و بیش از گذشته بتوانیم در مسیر اعتمادآفرینی حرکت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجموعه‌های فعال در حوزه ترویج قرض‌الحسنه اعم از مؤسسات و بانک‌ها در کنار شفافیت کار و اطلاع‌رسانی صحیح می‌توانند به مرجعیت مالی تبدیل شده و با برنامه‌ریزی دقیق زمینه رفع نیازمندی گروه‌های آسیب‌پذیر و حتی واحدهای تولیدی و صنعتی را فراهم کنند.
حجت‌الاسلام ستوده اضافه کرد: در سال ۲۰۱۷ از نگاه بهداشت جهانی جلب اعتماد و آرامش جامعه بسیار حیاتی و ضروری است و در تمدن جدید ما با بیماری استرس و اضطراب روبه‌رو هستیم که آثار و تبعات نگران‌کننده‌ای به همراه دارد در حالی که هدایت درست منابع مالی می‌تواند آرامش نسبی را به همراه داشته باشد.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود مدیران حوزه‌های مختلف سواد مالی بیاموزند چرا که اگر این سواد مالی نباشد، ما با ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی و دست و پا زدن آنها در عمق مشکلات روبه‌رو خواهیم بود و حتی قادر نخواهند بود تا بعد از گذشت ۶۰ سال خدمت نیروهای کارگری و کارمندی حق و حقوق آنها را پرداخت کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل توسعه و ترویج فرهنگ کار و بها دادن به وجدان کاری را یادآور شد و ادامه داد: البته در مکتب اسلام پرداخت قرض‌الحسنه مختص مسلمانان توصیه نشده بلکه هر کس می‌تواند از این روش در دستگیری از نیازمندان و فقرا استفاده کند.
در این مراسم مدیر شعب قرض‌الحسنه مهر ایران نیز به اهمیت قرض‌الحسنه و پاسداشت ۱۴ اسفند به نام روز «ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه» اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد فعالیت‌های بانکی و تراکنش مشتریان در قرض‌الحسنه مهر اتفاق می‌افتد و این مجموعه تلاش می‌کند تا در بالاترین سطح و بالغ بر ۴۸ هزار فقره تسهیلات را به ارزش ۵۵ هزار میلیارد تومان به گروه‌های مختلف جامعه پرداخت کند.
رضا فرجی آذر تصریح کرد: در کنار رشد ۷۰ درصدی منابع، سعی ما بر این است تا از واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی استان حمایت کنیم تا آنها بتوانند فعالیت‌های مؤثر خود را انجام دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم از نظام مهندسی، آب و فاضلاب، حوزه علمیه، دارالقرآن، هلال احمر، اتاق اصناف، برق و آموزش و پرورش استان به خاطر ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه قدردانی شد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *