0

ادبیات و شعر در استان بوشهر یک فرهنگ عمومی است

ادبیات و شعر در استان بوشهر یک فرهنگ عمومی است
بازدید 43

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در همایش بزرگداشت بی بی بلادی در دانشگاه فرهنگیان بوشهر، اظهار کرد: زیباترین، مؤثرترین و ماناترین آفرینش مفهوم در قالب بیان، شعر است.
وی افزود: شعر دارای یک مهندسی فوق العاده پیچیده در محتوا، قالب بیان، چینش کلمات، ذات کامه و مراعات مقتضای حال و منطبق با زیست بوم حیات انسانی است.
آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: تاریخ شعر بوشهر به زبان عربی به قرن سوم و چهارم هجری و به زبان فارسی به متاخر از آن برمی‌گردد.
وی ادامه داد: شعر در استان بوشهر با توجه به شرایط آن کرانه و دوبیتی است و دارای ۶ ویژگی شیوایی، گویایی، رسایی، زیبایی، روایی و پرمحتوا است.
منتخب مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این استان شعر شروه مورد پسندتر است، گفت: در استان بوشهر و کرانه با توجه به حملات بیگانگان، کمبودها و کاستی‌ها، دریایی از غم در طول تاریخ انباشته شده است، بنابراین شروه‌خوانی طرفدار دارد.
وی با بیان اینکه ادبیات و شعر در خانواده مرحوم بلادی یک جایگاه وراثتی دارد، عنوان کرد: شعرهای شاعره بی بی بلادی بر همان مدار شعر در زیست بوم کرانه با همان ویژگی‌ها و یک محور فراق است.
آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه این شاعره برای اهل بیت، انقلاب و شهدا نیز شعر گفته‌اند، ابراز کرد: شعر فراتر از بیان عموم انسانی است و کسی می‌تواند شعر بگوید که از قاعده عبور کرده و به کانون رسیده و به اوج می‌رود.
وی افزود: ادبیات و شعر در استان بوشهر یک فرهنگ عمومی است و هیچ پدر و مادری نیست که با شعر آشنا نباشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *