0

استان بوشهر دارای غنای قرآنی است

استان بوشهر دارای غنای قرآنی است
بازدید 38

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحیم افروغ عصر چهارشنبه در گردهمایی قرآنیان بوشهر، بیان کرد: زحمت، تلاش و الفت پیشینیان در ارتباط با فعالیت در حوزه قرآن باید پررنگ جلوه داده می‌شد که این مؤلفه در روز ۱۶ اسفند همزمان با سالروز درگذشت آیت‌‎الله میرزا حسین معتقد اهرمی نامگذاری شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز به واسطه افراد برجسته و شاخص دارای غنای قرآنی بوده و فعالیت‌های ارزشمندی را در حوزه گسترش علوم قرآنی به دیگر مناطق کشور انجام داده‌اند.
افروغ تاریخ انتصاب آیت‌الله صفایی بوشهر به نمایندگی ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر را یکی دیگر از دلایل نامگذاری روز قرآنی بوشهر در این تاریخ بیان کرد و افزود: آیت الله صفایی بوشهری احیای هویت قرآنی، مقاومتی و هویت اصیل بوشهر در طول قرن‌های مختلف را برای جهان بشریت را به معنای واقعی رساند.
وی اظهار کرد: امروز باید به مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین و غزه و استکبارستیزی قرآنی توجه کرد و باید این موضوع در مؤسسات، کانون‌ها، دارالقرآن، حسینیه‌ها و مساجد در محافل قرآنی تداوم یابد.
دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ادامه داد: نگاه و اهمیت رأفت و مهربانی قرآنیان نسبت به بخش‌های مختلف همواره زبانزد بوده و این به واسطه انس و الفت به برترین کتاب آسمانی است.

افروغ گفت: مجموعه دولت سیزدهم و قطعاً اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام قدرت در خط و اهداف انقلاب اسلامی است و با افتخار در این راه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
وی بیان کرد: حفاظت و نگهبانی از خط قرمزهایی که شهیدان برای آن جان دادند و بر عهد خود با آن سرمایه‌های معنوی پایبند خواهیم بود و این رسالتی است که بر عهده همگان قرار دارد.
افروغ اظهار امیدواری کرد: باید با هم‌افزایی و تعامل بتوانیم شأن و منزلت و جایگاه روز قرآنی بوشهر با راهبری روحانیون و اساتید قرآن احیا کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان از قرآنیان، قرآن‌آموزان و قرآن‌دوستان که در طول حیات خود در این سرزمین قرآن و مفاهیم آن را در زندگی سرلوحه کار قرار دادند قدردانی کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *