0

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز در ایلام

برخورد با تورهای گردشگری غیرمجاز در ایلام
بازدید 32

فرزاد شریفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع تورهای طبیعت گردی در این فصل، افراد سودجو بدون داشتن هیچ‌گونه مجوزی اقدام به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و خدمات سفر به ویژه در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که بیشترین مشکلات را برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کنند.
شریفی گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود، به دلیل اینکه متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردهای گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام افزود: با توجه به اینکه تورهای غیر مجاز هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد از مردم تقاضا می‌شود مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق این تورهای غیرمجاز سفر نکنند.
شریفی اضافه کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.
شریفی در پایان ادامه داد: از تمامی هم‌وطنان و علاقه‌مند به گردشگری تقاضامندیم برای یک سفر ایمن و مناسب از طریق دفاتر خدمات مسافرتی زیر مجموعه این اداره‌کل اقدام کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *