0

۳۰۰۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در اردبیل فعال هستند

۳۰۰۰ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی در اردبیل فعال هستند
بازدید 43

مهدی فیضی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به گستردگی فعالیت های دامپزشکی در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اظهار کرد: در سال جاری ۳۳ هزار و ۶۲۲ مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خامی دامی در اردبیل انجام شده است.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از ارجاع ۳۴۱ فقره پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی و پلمب ۷۵ واحد عرضه در این مدت خبر داد و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه های دامپزشکی برخورد با عرضه کنندگان فراورده های خام دامی غیربهداشتی و متخلفین حوزه سلامت و امنیت غذایی جامعه است.
فیضی از آماده باش کامل دامپزشکی در ایام ماه رمضان و عید نوروز خبر داد و افزود: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فراورده های خام دامی در ماه رمضان و عید نوروز اجرایی می شود.
وی گفت: در این طرح که همزمان با سراسر کشور از ۱۹ اسفند ماه سال جاری شروع شده و تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ ادامه می یابد دامپزشکی استان با ساماندهی ۱۴ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ۲۸ پرسنل فنی و متخصص در امر بازرسی بهداشتی فراورده های خام دامی در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت می کند.
فیضی با تاکید بر اینکه بهداشت و سلامت عمومی جامعه در حوزه تامین مواد غذایی سالم و بهداشتی خط قرمز دامپزشکی است، تصریح کرد: به فرصت طلبان و سودجویان این حوزه هشدار می دهیم که همکاران ما در این راستا از هیچ تخلفی چشم پوشی نکرده و متخلفان بدون اغماض به مراجع قضایی معرفی می شوند.
مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از شهروندان خواست؛ یاریگر خادمین خود در اداره کل دامپزشکی استان باشند و به عنوان شهروند ناظر دامپزشکی هرگونه موارد مشکوک و تخلف در عرضه فراورده های خام دامی را گزارش کنند و مطمئن باشند به گزارش های واصله در اسرع وقت و تا حصول نتیجه رسیدگی می شود.
وی فیضی مجددا به شهروندان توصیه کرد؛ هنگام خرید گوشت قرمز به ممهور بودن آن به مهر بهداشتی دامپزشکی توجه کرده و به تاریخ تولید، انقضاء و مشخصات لیبل های بسته بندی به ویژه کد بهداشتی محصول در هنگام خرید گوشت مرغ و آلایش خوراکی دام دقت کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *