0

قضات استان بوشهر سیاست جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند

قضات استان بوشهر سیاست جایگزین حبس را در اولویت قرار دهند
بازدید 64

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی مهرانگیز در جمع دادستان‌های شهرستان‌ها و رؤسای دادگاه‌های تجدید نظر و قضات اجرای احکام که در زندان مرکزی با موضوع کاهش جمعیت کیفری و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و پابند الکترونیکی برگزار شد بر استفاده از این ارفاقات قانونی تاکید کرد.
وی با اشاره به تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص کاهش جمعیت کیفری و استفاده از ارفاقات قانونی افزود: قضات در همه حوزه‌های قضائی به صورت مستمر از زندان‌ها سرکشی داشته باشند و از نزدیک شرایط زندانیان را مورد بررسی قرار داده و به درخواست‌های آنها رسیدگی کنند و تا جایی که امکان دارد از ارفاقات قانونی، عفو و بخشودگی نیز استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه قضات سیاست جایگزین حبس را در اولویت امور خود قرار دهند گفت: احکام جایگزین حبس بسیار مهم هستند زیرا در برخی مواقع موجب می‌شود فرد و خانواده زندانی کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی بعدی شوند و حتماً این موارد را مد نظر قرار دهند.
وی به موضوع مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه آمار استفاده از پابندهای الکترونیک پایین است قضات این مساله را در اولویت قرار دهند زیرا مزایای زیادی هم برای زندانی و هم برای خانواده آنها دارد و اجرای این طرح موجب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود.
مهرانگیز گفت: مسئولان قضائی و قضات تکریم ارباب رجوع و حمایت از خانواده‌های زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند و به خانواده زندانیان نیازمند نیز سرکشی داشته باشند تا از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار بگیرند و آنها را مورد حمایت قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر از قضاتی که در راستای استفاده حداکثری از مجازات‌های جایگزین حبس اقدام نموده بودند با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آورد.
در پایان رئیس کل دادگستری استان بوشهر به همراه سایر قضات از زندان مرکزی استان بازدید و از نزدیک با مددجویان دیدار و مسائل و مشکلات آنها را مورد بررسی قرار دادند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *