0

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان شمالی/ سامانه بارشی فعال می‌شود

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان شمالی/ سامانه بارشی فعال می‌شود
بازدید 40

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان شمالی گفت: فعالیت سامانه بارشی و کاهش محسوس دمای هوا در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.
وی در ادامه افزود: بارش باران و برف، وزش باد لحظه‌ای شدید به ویژه نیمه جنوبی خراسان شمالی، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، مه، با احتمال کولاک برف اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه است.
سرپرست اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: دوشنبه شب زمان آغاز فعالیت این سامانه است و بعدازظهر سه‌شنبه نیز زمان پایان فعالیت این سامانه خواهد بود.
داداشی بیان کرد: اغلب مناطق خراسان شمالی به ویژه ارتفاعات و مناطق سردسیر مرکز، شرق و نیمه شمالی، شامل شهرستان‌های بجنورد، شیروان، رازوجرگلان، مانه، سملقان، بخش‌هایی از فاروج، بام و صفی‌آباد، شمال و شرق اسفراین و مناطق شمالی گرمه و جاجرم منطقه اثر این سامانه خواهد بود.
وی با اشاره به کاهش ۸ تا درجه‌ای دمای هوا طی دوشنبه تا صبح چهارشنبه در خراسان شمالی بیان کرد: مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، مسیرهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر استان، در مناطق گرمسیر با احتمال روان‌آب و آب‌گرفتگی معابر اثرات مخاطراتی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *