0

پیمانکاران در قبال جامعه دارای معلولیت مسؤولیت اجتماعی دارند

پیمانکاران در قبال جامعه دارای معلولیت مسؤولیت اجتماعی دارند
بازدید 38

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عسگری ظهر یکشنبه در جلسه ستاد مناسب سازی شهرستان کرج با اشاره به اهمیت احساس مسؤولیت از سوی پیمانکاران در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: جدا از وظیفه اجرایی که پیمانکاران عهده دار هستند و باید پیوست‌های مناسب سازی را در روند اجرای پروژه‌ها مدنظر قرار دهند و توجیه باشند، باید مسؤولیت اجتماعی خود را نیز در قبال جامعه دارای معلولیت و کم توان بدانند.
وی با بیان اینکه آگاه سازی پیمانکاران پیش از فرایند ساخت و ساز می‌تواند تا حدودی از تبعات ساخت شهرها بدون رعایت استانداردهای شهری بکاهد، ضمن انتقاد از دپوی مصالح ساختمانی در معابر شهری ادامه داد: رعایت یک سوم عرض پیاده رو یک قانون مصوب در اصول معماری و شهرسازی است که در کلانشهر کرج با حجم ساخت و سازهای گسترده باید به آن توجه ویژه ای شود.
معاون هماهنگی امور فنی و عمرانی فرمانداری کرج با تاکید بر اینکه شهرداری‌های مناطق ساز و کارهایی را برای تجمیع و دپوی حجم عمده مصالح در کارگاه‌های ساختمانی توسط سازندگان طراحی کنند، گفت: در آستانه شب عید نیز به واسطه تجمع دستفروشان و پارک خودروها در محل تردد جامعه هدف به ویژه در امتداد معابر، بخشی از عبور و مرور مختل می‌شود که باید توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد.
به گفته عسگری، اجرای قانون صدور کد بَر و کَف برای ساختمان‌ها اقدام پیشگیرانه ای در پیاده رو سازی های کرج و جلوگیری از افزایش معابر نامناسب شهری خواهد بود. طبق اعلام شهرداری کرج سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مناسب سازی معابر شهری در نظر گرفته شده که به موازات آن آگاه سازی مجریان قوانین ساخت و ساز و سازندگان نقش ویژه ای در کاهش هزینه کردهای مازاد شهری خواهد داشت‌.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *