0

خرید و فروش جانوران وحشی در دماوند جرم و ممنوع است

خرید و فروش جانوران وحشی در دماوند جرم و ممنوع است
بازدید 39

به گزارش خبرنگار مهر، نقی میرزا کریمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: خرید و فروش حیات وحش از جمله مار آبی، لاکپشت برکه‌ای، سمندر و… ممنوع و جرم است و یگان حفاظت محیط زیست با تخلفات احتمالی برخورد می‌کند.
وی با بیان اینکه متأسفانه افرادی ناآگاهانه نسبت به خرید و فروش جانوران وحشی اقدام می‌کنند افزود: این اقدام موجب آسیب و انقراض این گونه‌های ارزشمند می‌شود.
میرزا کریمی بیان کرد: ممنوعیتی برای خرید و فروش ماهی قرمز نداریم اما توصیه می‌کنیم مردم ماهی قرمز نخرند چون ماهی قرمز گونه غیر بومی و مهاجم است که از ۱۰۰ سال گذشته وارد سفره هفت سین ایرانی شده و در تاریخ باستانی جایگاهی ندارد و می‌تواند عامل انتقال بیماری‌های پوستی باشد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دماوند در ادامه از مردم خواست در پایان نوروز از رهاسازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد و رودخانه‌ها خودداری کرده و با توجه به مکاتبات انجام شده با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ماهی قرمز را در استخرهای بسته شهری رها کنند، چون ورود ماهی قرمز به رودخانه‌ها باعث تکثیر آن و آسیب به گونه‌های بومی، کاهش کیفیت آب می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند افزود: شماره پیامکی ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند آماده دریافت گزارشات مردمی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *