0

آمادگی ۳ هزار و ۶۰۰ تأسیسات گردشگری گیلان در نوروز

آمادگی ۳ هزار و ۶۰۰ تأسیسات گردشگری گیلان در نوروز
بازدید 39

به گزارش خبرنگار مهر، ولی جهانی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران به تشریح برنامه‌های ستاد خدمات سفر در گیلان پرداخت و اظهار کرد: ستاد خدمات سفر در همه شهرستان‌ها تشکیل شد و تصمیمات خوبی برای تسهیل بخشی سفرهای نوروزی اتخاذ شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با اشاره به روستا محوری در حوزه گردشگری و جذب مسافر بیان کرد: زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در بیشتر روستاهای گیلان فراهم شده است.
جهانی از نصب ۷۵ تابلوی گردشگری در نقاط مختلف گیلان خبر داد و اضافه کرد: اقدامات قابل تحسینی در معرفی نقاط گردشگری به ویژه مناطق روستایی گیلان صورت گرفته است.
وی از ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین راهی در گیلان خبر داد و افزود: اطلاعات جامعی از وضعیت سرویس‌ها و نمازخانه‌های بین راهی گیلان جمع آوری شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از برپایی ۶۰۰ غرفه صنایع دستی و تولیدات بومی در این استان خبر داد و بیان کرد: ورودی‌های گیلان محور برپایی غرفه‌های نمایشگاه صنایع دستی و و تولیدات بومی گیلان در نوروز خواهد بود.
جهانی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های زیست محیطی از سوی گردشگران و مسافران اضافه کرد: گردشگران و مسافران در حفظ و صیانت از مناطق طبیعی و اماکن تاریخی دقت نظر ویژه داشته باشند.
وی از طرح معماری سنتی ویژه شمال کشور خبر داد و افزود: بر اساس این دستورالعمل ساخت و سازها در استان‌های شمالی بر اساس فرهنگ و زیست بوم منطقه صورت گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ثبت ملی ۵۵ اثر در این استان خبر داد و اضافه کرد: تشکیل پرونده ثبت جهانی غار دربند رشی در دستور کار قرار گرفته است.
جهانی از آمادگی ۳ هزار ۶۰۰ تأسیسات گردشگری برای پذیرایی از مسافران و گردشگران در نوروز خبر داد و بیان کرد؛ بیش از ۱۵ هزار خانه مسافر در مناطق مختلف گیلان وجود دارد.
وی با اشاره به ساماندهی بندر چمخاله افزود: ساماندهی این بندر به اداره کل بنادر و کشتیرانی مرتبط است و میراث فرهنگی هم در این حوزه دغدغه مند است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *