0

کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر و توقیف ۶۳۰ خودرو در هرمزگان

کشف ۵۲ تُن انواع مواد مخدر و توقیف ۶۳۰ خودرو در هرمزگان
بازدید 41

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر جاویدان با تبیین عملکرد پلیس این استان اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با همکاری و همدلی سایر عوامل انتظامی استان در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد مقتدرانه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، با پیگیری‌های شبانه‌روزی اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان در سال جاری موفق شدند ۶۳۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل موادمخدر را شناسایی و توقیف کنند.
وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲، ۵۲ تن و ۱۴۳کیلوگرم انواع موادمخدر در استان هرمزگان کشف شده است، افزود: این مقدار شامل ۴۱ تُن تریاک، ۹ تن حشیش، ۱۴۳ کیلو هروئین، یک تن و ۶۴۱ کیلوگرم شیشه و ۱۳ کیلوگرم مرفین و ۳۴۶ کیلوگرم سایر مواد مخدر بوده است.
این مسوول ارشد انتظامی استان هرمزگان تعداد دستگیری معتادان کارتن خواب در سال جاری را ۱۱ هزارو ۲۷۰ نفر و دستگیری قاچاقچیان، خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر را سه هزار و ۴۶۴ نفر اعلام کرد.
سردار جاویدان با اشاره به شناسایی و انهدام ۵۱ باند قاچاق کلان مواد مخدر، گفت: امسال با اشراف اطلاعاتی حاکم در استان هرمزگان بر فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ، ۱۵۲ باب املاک و مستغلات و ۶۳۰ دستگاه انواع خودرو متعلق به قاچاقچیان توسط پلیس استان توقیف و در مجموع یک‌هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان وارد شد که در این زمینه به رتبه نخست کشور دست یافته‌ایم.
فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به تقدیم ۶ شهید مدافع وطن در طی سال جاری از مجموعه انتظامی استان در راستای تأمین امنیت ایران اسلامی، اضافه کرد: در حوزه مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف، ۱۴ باند کلان قاچاق منهدم، ۶ هزار و ۵۸۳ دستگاه خودرو و ۸۰ فروند شناور حامل و فعال در قاچاق کالا شناسایی و توقیف شده است و مجموع ارزش مالی کالاهای قاچاق کشف شده بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال بوده و بالغ بر هفت هزار پرونده نیز در این خصوص تشکیل شده است.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون در حوزه جرایم نیز ۹۳ باند حرفه ای سرقت منهدم و ۵۷ طرح با محوریت پلیس آگاهی در استان اجرا شده و در مجموع حدود ۶۰۰ میلیارد ریال اموال سرقتی کشف شده به مالباختگان و صاحبان آنها عودت شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *