0

صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل/ساکنین حریم رودخانه‌هامراقب باشند

صدور هشدار سطح نارنجی در اردبیل/ساکنین حریم رودخانه‌هامراقب باشند
بازدید 35

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خصوص ناپایداری شدید جوی و فعالیت سامانه بارشی طی روزهای آینده در سطح استان اردبیل لازم و ضروری است.
وی افزود: بر این اساس، وزش بادهای نسبتاً شدید، بارش باران (بارندگی شدید از ظهر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه)، بارش باران و برف در مناطق کوهستانی از اواخر روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه، رخداد رعدوبرق به‌طور متناوب از عصر دوشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه و احتمال بارش تگرگ، انتظار می‌رود.
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوه‌ها، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و لغزندگی جاده‌های کوهستانی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.
کوهی ادامه داد: پرهیز از سفرهای غیرضروری به‌ویژه در روز سه‌شنبه، بررسی استحکام سازه‌های سبک، تمهیدات لازم برای مدیریت فعالیت کسبه‌های بازار نوروزی در فضای باز طی زمان بارش، عدم توقف و اتراق در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات به‌ویژه قله سبلان، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، تمهیدات لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و امدادی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *