0

تحقق شعار سال با آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای درکردستان دنبال شود

تحقق شعار سال با آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای درکردستان دنبال شود
بازدید 37

علی اصغر دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تبریک سال جدید هجری خورشیدی بر ضرورت لبیک به منویات مقام معظم رهبری تاکید و اظهار کرد: در سال مزین به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» باید تلاش کنیم تا این راهبرد عملیاتی سال را ترسیم نمائیم و به تداوم رشد تولیدات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای تحقق شعار سال همت گماریم.
وی بیان کرد: کردستان بعنوان سرزمین هنر و فرهنگ در سال گذشته توانست در عرصه میدان داری و تنوع فعالیت‌های فرهنگی در سطح ملی جزو استان‌های سرآمد واقع شود و این مهم جز با همت و تلاش پدیدآورندگان آثار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میسر نمی‌شد.
تقویت مبانی فرهنگ عمومی در کردستان
دریایی یادآورشد: تلاش مراکز و مجامع فرهنگی، هنری برای صیانت از هویت، روحیه مطالبه‌گری و نیل به عدالت فرهنگی ستودنی است و قطعاً در سال جاری ما به عنوان خدمتگزار و شما به عنوان ولی نعمت ما برای تقویت مبانی فرهنگ عمومی و تلالو سبک‌زندگی اسلامی-ایرانی و بارقه‌های امید و نشاط اجتماعی به فضل الهی کوششی مضاعف را به کار خواهیم بست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: عدالت‌پروری و گفتمان عدالت خواهی دولت با ابزار فرهنگ و هنر مقصود ما در سال جاری است و بی‌شک جهش تولید در این عرصه با زبان و ادبیاتی فاخر مشارکت مردم را طنین انداز خواهد کرد.
استمرار شبکه‌سازی مشاغل فرهنگی و هنری
دریایی با اشاره به استمرار شبکه سازی مشاغل فرهنگی و هنری و تقویت تشکل‌های صنفی و برون سپاری برنامه‌های کلان در استان عنوان کرد: از دستگاه‌های ناظر نیز یاری می‌گیریم تا ضمن تکمیل چرخه شفافیت و انضباط مالی بر حسن اجرای با کیفیت برنامه‌ها توسط خود مردم تلاش و کوشش نمائیم.
وی افزود: تمرکز بر توجه مضاعف به فعالیت‌های فرهنگی-هنری در روستاها از جمله اقدامات محوری در سال جاری است تا بتوانیم فرهنگ و ادبیات عامه با محوریت خانواده‌ها را پاس داشته و برکات خدمت بی‌منت را در روستاها برابر اسناد بالادستی معرفی کنیم.
روز کردستان در تقویم روزهای خاص گنجانده می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در سال جاری با حمایت نماینده معزز مقام معظم رهبری و استاندار مردمی کردستان و عنایت ویژه دولت ایران قوی، از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، روز کردستان در تقویم رسمی روزهای خاص گنجانده خواهد شد و این فرصت در کنار راه اندازی دفتر فرهنگ و ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مسیر را برای تعالی صادرات فرهنگی و هنری میسر خواهد کرد.
دریایی تصریح کرد: شکل گیری شوراهای فرهنگ عمومی در سطوح بخش‌های استان، تحقق منویات مقام معظم رهبری در عنوان نهادن کردستان به عنوان سرزمین هنر و فرهنگ است و این مراکز ثقل می‌تواند نمایشگاهی بزرگ و دائمی از دستاوردهای فرهنگی هنری را تحقق بخشد.
وی خاطرنشان کرد: عرصه فرهنگ سال جاری در کردستان «جهش تولید فرهنگی با مشارکت مردم فرهنگی در لوای فرهنگ نبوی و رفتار علوی» خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *