0

۱۲۸ مرکز اقامتی آذربایجان غربی میزبان مسافران نوروزی است

۱۲۸ مرکز اقامتی آذربایجان غربی میزبان مسافران نوروزی است
بازدید 41

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سطح استان ۱۲۸ واحد اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و … با ۲ هزار و ۲۷۳ اتاق و ۵ هزار و ۴۳۱ تخت اقامتی وجود دارد که آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند.
وی با اشاره به ارائه تخفیف ۳۰ درصدی در مراکز اقامتی آذربایجان غربی، ادامه داد: با هدف ارتقای خدمات ارائه شده به مسافران کارشناسان این اداره‌کل هر روز از مراکز اقامتی سطح استان بازدید کرده و در صورت وجود تخلف تذکرات لازم را به آنها می‌دهند.
صفری گفت: همچنین در این ایام نظارت‌ها بر فعالیت واحدهای اقامتی غیرمجاز تشدید شده و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰ مکان گردشگری و تاریخی استان برای بازدید مسافران نوروزی در سال جاری آماده و مقدمات میزبانی فراهم شده است.
صفری افزود: ۱۲۰ نوروزگاه و بازارچه‌های صنایع دستی هم در ورودی‌های شهرهای استان و سایر مناطق گردشگری برای مسافران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: نرم افزار جامع معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان در بستر فضای مجازی برای استفاده گردشگران و مسافران این استان در دست طراحی است.
صفری اضافه کرد: معرفی جاذبه‌های گردشگری از حالت نقشه، بروشور و راهنمایی در حال گذر و رو به ورود به دنیای فضای مجازی و بستر گوشی‌های همراه بوده و این اداره کل در حال راه اندازی یک نرم افزار جامعه برای معرفی این اماکن است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فاز نخست طراحی این نرم افزار به اتمام رسیده است، اظهار کرد: طی سه ماهه آینده این نرم افزار آماده استفاده مسافران و گردشگران منطقه بوده که با راحت‌ترین حالت با اماکن گردشگری استان آشنا شوند.
صفری گفت: برای نوروز امسال هم کد کیوآر ۴۰ بنای تاریخی و موزه‌های استان طراحی شده که مسافران با اسکن آن به تمام اطلاعات مکان مورد نظر دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه در استان بیش از یک هزار و ۷۷۰ اثر ثبت ملی شده است، افزود: امسال در شهرستان‌های ارومیه، خوی، اشنویه، بوکان، تکاب، میاندوآب، شاهین‌دژ و مهاباد اتوبوس گردشگری برای استفاده مسافران فعال خواهد بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *