0

نوروزگاه در ارومیه برگزار می‌شود/معرفی جاذبه‌ها با کد «کیو آر»

نوروزگاه در ارومیه برگزار می‌شود/معرفی جاذبه‌ها با کد «کیو آر»
بازدید 44

مرتضی صفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این نوروزگاه روزهای ۳ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳ در محوطه موزه مردم‌شناسی ارومیه واقع در میدان انقلاب (ایالت) برگزار می‌شود اجرای موسیقی آشیقی، مدیحه‌سرایی، اجرای مسابقه و … از جمله برنامه‌های این نوروزگاه هستند.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری نوروزگاه در سایر شهرستان‌های استان افزود: نوروزگاه خوی در جوار پل تاریخی خاتون، نوروزگاه پلدشت بعد از ظهر ۵ فروردین در شهر نازیح، نوروزگاه تکاب ساعت ۱۷ روز ۶ فروردین در محل مجموعه جهانی تخت سلیمان و نوروزگاه مهاباد ساعت ۱۱ روز ۵ فروردین در موزه این شهرستان برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: نوروزگاه در برخی شهرستان‌ها از جمله میاندوآب، سلماس و نقده نیز در چند روز گذشته برگزار شده که با استقبال مسافران همراه بوده است.
معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی آذربایجان غربی از طریق کد کیو آر
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی ادامه داد: برای تعدادی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری سطح استان کد کیو آر تعریف و در مکان‌های گردشگری و تاریخی نصب شده است.
صفری اظهار کرد: مسجد جامع، مسجد مهدی‌القدم، کلیسای حضرت مریم، خانه انصاری، آبشار سوله‌دوکل، بازار تاریخی، موزه باستان‌شناسی و … از جمله مکان‌های تاریخی و گردشگری ارومیه هستند که کد کیو آر برای آنها تعریف شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: علاوه بر مکان‌های تاریخی و گردشگری برای هتل‌ها، مهمان‌سراها، اقامتگاه‌های سنتی، هتل‌آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و مهمان‌پذیرها سطح استان نیز کد تعریف شده است.
وی گفت: این کدهای کیو آر به صورت بروشور، تراکت و بنر تهیه شده و در بناهای تاریخی، گردشگری، مکان‌های عمومی و ورودی‌های شهر نصب می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌های استان از جمله مهاباد، شهرداری اقدام به تهیه کد کیو آر برای جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کرده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *