0

طرح کارگاه‌گردی در آذربایجان غربی اجرا می شود

طرح کارگاه‌گردی در آذربایجان غربی اجرا می شود
بازدید 43

محمدرضا طنابی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح معرفی، توسعه و ترویج صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به گردشگران و مسافران نوروزی در محل کارگاه‌های صنایع‌دستی است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این طرح ۱۱ کارگاه منتخب در رشته‌های منبت چوب، سفال‌گری، خراطی چوب، گلیم‌بافی، شیشه‌گری و ساخت سازهای سنتی انتخاب شده و همه‌روزه پذیرای مسافران هستند.
طنابی گفت: این کارگاه‌ها در شهرستان‌های ارومیه، خوی، بوکان، سلماس، پیرانشهر، نقده، تکاب و اشنویه دایر است.
راه‌اندازی ۱۸ بازارچه نوروزی صنایع‌دستی در آذربایجان غربی
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از راه‌اندازی ۱۸ بازارچه صنایع‌دستی به‌مناسبت نوروز در سطح استان خبر داد و افزود: با هدف معرفی و عرضه تولیدات صنایع‌دستی استان این بازارچه‌ها در هفت شهرستان ارومیه، بوکان، خوی، مهاباد، تکاب، نقده و سلماس دایر شده است.
طنابی افزود: در این شهرستان‌ها در مجموع بیش از ۵۵ غرفه برای عرضه انواع تولیدات صنایع‌دستی از جمله سفال و سرامیک، تولیدات چرمی دست‌دوز، گلیم‌بافی، پوشاک سنتی و هنرهای چوبی در نظر گرفته شده است.
وی گفت: در برپایی این نمایشگاه‌ها سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری‌ها مشارکت دارند و تعدادی از نمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی دایر شده است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *