0

فروش ۲۴ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی ایلام در نوروز

فروش ۲۴ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی ایلام در نوروز
بازدید 41

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد شریفی روز پنجشنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: این میزان فروش در بازه زمانی دوم تا هفتم فروردین ماه بوده است که نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در نقاط مختلف استان فعالیت نوروزی داشته‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: برای نوروز امسال نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی در شش شهرستان ایلام، مهران، دهلران، بدره، دره‌شهر و آبدانان دایر شده است.
شریفی یادآور شد: این نمایشگاه‌ها شامل ۱۱۷ غرفه و بیش از شش تخته سیاه‌چادر با حضور ۱۴۰ صنعتگر است که به عرضه محصولات صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و تولیدات هنری دست‌ساخته خود می‌پردازند.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها آثاری چون محصولات چرمی، حصیر، گوهر و سنگ‌های تزئینی و قیمتی، البسه محلی، گیوه‌، قالیچه، گلیم و گلیم نقش‌برجسته در معرض دید و فروش گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.
شریفی ادامه داد: برخی از غرفه نمایشگاه‌ها در زیر سیاه‌چادرها دایر است و تعدادی از سیاه‌چادرها نیز با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان و در فضایی محصور اقدام به عرضه خوراکی‌های محلی به گردشگران نوروزی می‌کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام تاکید کرد: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی تا پایان تعطیلات نوروزی دایر است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *