0

ساخت مسکن در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران قابل توجه است

ساخت مسکن در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران قابل توجه است
بازدید 36

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی بعداز ظهر شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر با اشاره به فعالیت شهرهای جدید اظهار کرد: اقدامات مناسبی در مجموعه شهرهای جدید صورت گرفته تا بتوان سرریز شهرهای بزرگ و مادر را به این شهرهای جدید منتقل کرد اما باید در انتخاب محل احداث شهرها تمام موارد و مسائل مدنظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه اقدامات مناسبی در حوزه ساخت مسکن در شهر جدید امیرکبیر و مهاجران انجام شده، افزود: یکی از مناطق مغفول دیگر که باید در شهرک سازی در استان مورد توجه باشد مناطق حاشیه نشین و بافت فرسوده است.
عضو خبرگان رهبری گفت: نیاز داریم برنامه ریزی جامعی در این حوزه و در مناطق حاشیه نشین همانند ولی آباد اراک و باغ خلج صورت گیرد و با توسعه فضاهای شهری شاهد توسعه و زدودن چهره محرومیت از مناطق حاشیه نشین در اراک باشیم.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: یکی از ضرورت‌های اساسی و مهم در کشور، احداث شهرهای جدید در نزدیکی دریا و خلیج فارس و سواحل مکران است هرچند اقداماتی در این مناطق آغاز شده اما کافی نبوده و باید با جدیت و سرعت بیشتری این کارها پیگیری و عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر، امارات و کویت در حال توسعه سواحل و ایجاد شهرهای دریایی هستند به طوری که در قطر تا کیلومترها با ساخت و ساز و اسکله سازی به میان دریا آمده و در حال توسعه سواحل خود هستند.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در حوزه دانش معماری و شهرسازی است که باید با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور در این عرصه ورود داشته و با سرعت شهرهای ساحلی خود را ایجاد کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *