0

گلایه مردم ازافزایش خودسرانه نرخ تاکسی/ورودسازمان بازرسی کردستان

گلایه مردم ازافزایش خودسرانه نرخ تاکسی/ورودسازمان بازرسی کردستان
بازدید 39

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: با شروع سال جدید هر ساله نرخ کرایه تاکسی از سوی متولیان امر اعلام و مبلغی به این نرخ بر اساس مسافت و مسیرها افزوده می‌شود.
امسال علیرغم اینکه هنوز نرخی از سوی مسؤولان به تاکسیرانی اعلام نشده اما عده‌ای از رانندگان تاکسی در کردستان خودسرانه اقدام به افزایش نرخ کرایه کرده‌اند که منجر به نارضایتی مردم شد.
افزایش نرخ کرایه تاکسی خودسرانه است
آقای فیضی از شهروندان سنندجی است که مسیر بلوار شبلی به میدان آزادی را تا یک روز قبل از آغاز سال جدید با هفت هزار تومان کرایه تاکسی طی می‌کرد اما می‌گوید: در سال جاری دوبار سوار تاکسی شدم که رانندگان تاکسی برای همین مسافت از من ۹ تومان دریافت کردند.
وی اعلام کرد: رانندگان تاکسی هنوز نرخ جدیدی از سوی تاکسیرانی دریافت نکرده‌اند و باید برمبنای کرایه قبلی اقدام به حمل مسافر کنند در حالیکه افزایش نرخ از سوی آنان خودسرانه است.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه‌های زندگی و تورم این روزها گریبانگیر همه افراد و اقشار جامعه شده است، گفت: طبیعی است که افزایش نرخ کرایه تاکسی هم اتفاق می‌افتد اما هنوز هیچ نرخ رسمی اعلام نشده و نباید رانندگان خودسرانه از مسافر مبلغ اضافه دریافت کنند.
افزایش نرخ خودسرانه رانندگان تاکسی عادلانه نیست
شهروند دیگری که از شهرک بهاران به سمت میدان آزادی سنندج سوار تاکسی شده بود نیز کرایه تاکسی این مسیر را ۱۲ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قبلاً بابت این مسیر ۸ هزار تومان پرداخت کرده است و این افزایش نرخ عادلانه نیست.
وی تصریح کرد: دو مسافر دیگر این تاکسی از راننده بابت افزایش نرخ کرایه گله مند شدند اما پاسخی دریافت نکردند.
وی از مسؤولان خواست در صورت افزایش نرخ تاکسی از رانندگان بخواهند برچسب تعرفه‌های جدید را بر شیشه خودرو نصب کنند و اگر هنوز نرخی اعلام نشده مانع از دریافت خودسرانه نرخ کرایه از سوی رانندگان تاکسی سطح شهر شوند.
وی می‌گوید: متأسفانه این افزایش نرخ خودسرانه از سوی خودروهای شخصی که در مسیرهای مختلف اقدام به مسافرکشی می‌کنند اعمال می‌شود و این امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد.
نرخ کرایه فعلی کفاف مخارج زندگی رانندگان تاکسی را نمی‌دهد
یکی از رانندگان تاکسی نیز در این زمینه اعلام کرد: رانندگان تاکسی نیز از تورم و گرانی رنج می‌برند و نرخ‌های فعلی کفاف مخارج زندگی رانندگان و افزایش هزینه‌های تعمیر خودرو را نمی‌دهد و انتظار داریم مسؤولان به وضعیت معیشت رانندگان تاکسی هم توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه بدلیل نبود شغل تعداد زیادی تاکسی در شهر سنندج فعالیت دارد، بیان کرد: اغلب رانندگان تاکسی نیز یا مستأجر هستند و چند فرزند دارند و یا خودروهایشان به دلیل فرسودگی زود به زود نیاز به تعمیر دارد و نرخ‌های فعلی نمی‌تواند مایحتاج زندگی این افراد و هزینه‌های روزمره را تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه هرساله اول سال نرخ جدید کرایه تاکشی اعلام می‌شد، افزود: از متولیان تقاضامندیم هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین نرخ کرایه تاکسی در سال جاری اقدام کنند.

ورود سازمان بازرسی به موضوع افزایش نرخ کرایه تاکسی در سنندج
براساس این افزایش نرخ خودسرانه بازرسی کل استان به این مهم ورود کرد و موضوع را مورد بررسی قرار داد.
روابط عمومی بازرسی کل کردستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ براساس بررسی‌ها و اخذ اظهارات مسؤولان ذیربط طرح افزایش نرخ تاکسی‌ها قبل از سال توسط فرمانداری رد شده و تعدادی از تاکسی داران سطح شهر با شروع سال جدید بدون مجوز نرخ‌ها را افزایش داده‌اند.
در حال حاضر هم به دلیل اختلاف مابین فرمانداری و شورای شهر در میزان نرخ افزایش هیچ‌گونه مصوبه‌ای تصویب و ابلاغ نشده است.
۳۰ راننده متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند
همچنین برابر اظهارات رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری به منظور برخورد با رانندگان متخلف در طی ده روز گذشته ۳۰ نفر از رانندگان تاکسی به اداره کل تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.
بنابراین تا تعیین تکلیف نرخ مصوب هر گونه افزایش کرایه ممنوع بوده و سازمان حمل و نقل مکلف شده‌اند ضمن نظارت با متخلفین برخورد قانونی انجام دهند همچنین مقرر شد فرمانداری سنندج با قید فوریت نسبت به تعیین کرایه با همکاری سایر متولیان امر اقدام نماید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *