0

نوجوانان فراتر از عقل و تجربه پایبند به احکام باشند

نوجوانان فراتر از عقل و تجربه پایبند به احکام باشند
بازدید 49

حجت الاسلام رسول خواسته شامگاه یکشنبه در محفل انس با قرآن دانش آموزی در مهدیه اردبیل اظهار کرد: نوجوانی بهترین دوران زندگی است و در این سن و سال فرد با احساس تکلیف و رسیدن به بلوغ تلاش می کند تا به دور از هرگونه تعلقات دیگر با خداشناسی و خودشناسی معرفت پیدا کند.
وی خاطرنشان کرد: نوجوان ما در این سن باید راه درست را از راه ناصواب و باور و اعتقاد آلوده به گناه جدا کند تا با آراستگی بتواند در مسیر اصلاح گری گام بردارد.
رییس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل بیان کرد: در این مقطع سنی نوجوان باید خصلت ها و رفتارهای درست را تشخیص داده و بتواند مسیر صحیح زندگی را با تکیه بر عقلانیت و پایبندی به اخلاق و احکام الهی در پیش بگیرد.
خواسته افزود: به تنهایی عقل در این مسیر کارساز نیست چرا که در طول تاریخ بسیاری از علما و دانشمندان در انتخاب صحیح راه دچار خطا و اشتباه شدند و نتوانستند خود را نجات دهند.
وی ادامه داد: کسب تجربه نیز مفید است اما در این مسیر نیز خطا و آزمونی وجود دارد که بهتر است در کنار عقل و تجربه از عنصر احکام و مبانی شرعی استفاده شده تا در کنار فکر درست با پایبندی به اعتقادات، خصلت ها با همان اخلاق و رفتار عملی که همان احکام الهی است، نسبت صحیح و درست برقرار شود.
رییس حوزه علمیه خواهران استان اردبیل در پایان گفت: نوجوانان ما با قرائت قرآن در کنار دریافت پیام کتاب انسان ساز باید این مفاهیم با خون و گوشت آنها عجین شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *