0

خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد

خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
بازدید 29

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۲، دانشگاه به ۳ هزار و ۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در استان خدمات بهداشتی درمانی ارائه داده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ که حدود ۲ هزار و ۹۵۷ مورد بوده افزایش نشان می‌دهد.
وی بهترین راه برای برخورد با این مشکل را پیشگیری دانست و گفت: با هماهنگی‌های درون و برون بخشی، آموزش گروه‌های در معرض خطر، شناسایی موارد گزیدگی، پیگیری و درمان زود هنگام و واکسیناسیون به موقع حیوانات می‌توان اقدامات پیشگیرانه انجام داد.
بیدار پور افزود: از مجموع حیوان گزیدگی‌های یاد شده در استان، تعداد موارد سگ گزیدگی بالاتر بوده و در تمامی موارد واکسن و در صورت نیاز بیمار، سرم ضد هاری دریافت کرده است.
وی یادآور شد: هزینه تزریق واکسن و سرم برای هر مورد حداقل ۵۰ میلیون ریال است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در سال گذشته تزریق واکسن و سرم تراپی مجموعاً ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای سیستم سلامت استان هزینه در بر داشته است.
وی از فعال بودن واحد پیشگیری و مراقبت هاری و حیوان زدگی در مراکز درمانی تمام شهرستان‌های سطح استان خبر داد و گفت: در موارد حیوان گزیدگی لازم است فرد بلافاصله به مدت حداقل یک ربع با آب گرم پرفشار و صابون محل گزیدگی را شسته و بی درنگ به واحد پیشگیری و مراقبت هاری و حیوان زدگی در بیمارستان نزدیک به محل زندگی خود مراجعه نماید.
بیدارپور اضافه کرد: واحد پیشگیری و مراقبت بیماری هاری و حیوان گزیدگی به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *