0

آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود

آب سد سفیدرود ۱۵ اردیبهشت ماه رهاسازی می شود
بازدید 52

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید خرمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ از طریق کانال‌های راست و چپ سنگر برای آبیاری شالیزارهای گیلان رهاسازی می‌شود.
وی با بیان اینکه تأمین آب کشاورزی یکی از دغدغه‌های کشاورزان در فصل زراعی است، گفت: شرکت آب منطقه‌ای گیلان هر سال با توجه به میزان ذخیره آب سد سفیدرود، برنامه زمان بندی شده‌ای را برای رهاسازی آب کشاورزی اعلام می‌کند که شالیکاران باید بر اساس این برنامه و تقویم زراعی پیشنهادی از سوی جهاد کشاورزی استان مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصول خود را اجرا کنند.
مدیرعامل شرکت منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه این استان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد، گفت: ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد از شالیزارهای استان آبخور سد سفیدرود هستند و بقیه زمین‌های کشاورزی هم با استفاده از منابع آب محلی مانند چاه‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها آبیاری می‌کنند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *