0

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است

توسعه و نوسازی شهر بوشهر مستلزم نگاه ملی است
بازدید 27

سلامت هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بوشهر به‌عنوان یکی از نعمت‌های خدادادی برای کل کشور به‌حساب می‌آید.
دبیر هفتمین مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلان‌شهر و مراکز استان‌ها گفت: بوشهر در کنار خلیج‌فارس همچون جواهر می‌درخشد، اما وقتی درون شهر گذری می‌کنیم بافت فرسوده، بافت ناکارآمد، حاشیه‌نشینی و بافت تاریخی رهاشده را مشاهده می‌کنیم.
وی تصریح کرد: اگرچه مدیریت شهری بسیار زحمت می‌کشند و در بازآفرینی شهری در بافت تاریخی همت کرده‌اند، اما بودجه و اعتباری که برای این شهر در نظر گرفته می‌شود و تولید درآمدی که انجام می‌شود برای توسعه شهری کافی نیست.
هدایتی اضافه کرد: بوشهر در یک‌طرف خلیج‌فارس قرارگرفته است و در آن‌طرف خلیج‌فارس نیز شهرهایی را با بالاترین امکانات را می‌بینیم و چرا بوشهر نباید چنینی توسعه پیدا کند؟
وی تصریح کرد: بوشهر می‌تواند پذیرای گردشگران داخلی و بین‌المللی باشد و تولید درآمد پایدار نه‌تنها برای شهر و استان بلکه برای کشور نیز بکند
دبیر مجمع کمیسیون‌های شهرسازی و معماری مراکز استان‌ها گفت: مسئولین عالی کشور یک نگاه ویژه به بوشهر و اصلاح بافت‌های ناکارآمد شهری داشته باشند
هدایتی اضافه کرد: هزار و ۸۳۷ هکتار بافت ناکارآمد در شهرهای استان بوشهر داریم و همچنین ۷۷۰ هکتار به‌صورت غیررسمی و حاشیه‌نشینی در شهرهای استان بوشهر داریم.
وی بیان کرد: هزار و ۱۰۸ بافت فرسوده و ۳۷ هکتار بافت تاریخی در استان بوشهر داریم که این بافت‌ها در ۱۱ شهر از ۴۲ شهر استان بوشهر استان بوشهر اعلام‌شده است و اگر سایر شهرها نیز موردبررسی قرار بگیرد این آمار بسیار زیاد خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *