0

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز

لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
بازدید 29

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر توان صبح شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، بر آمادگی تمام ادارات، نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها برای هر نوع مخاطرات احتمالی تاکید کرد.
وی با اشاره به گزارش‌های اداره منابع طبیعی بر وقوع ۳۰ فقره آتش سوزی در سال گذشته در سطح مراتع شهرستان و بیان اینکه این حریق‌ها به همت مردم، اطفا شد خواستار تقویت این ظرفیت شد.
وی بر تشکیل اکیپ‌های مردمی در تمام روستاها، استفاده از ظرفیت انجمن‌های مردم نهاد و زیست محیطی و همیاران طبیعت، احساس مسئولیت بیشتر، عدم آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی بعد از برداشت، مدیریت به موقع چرای علف‌های هرز مراتع، مدیریت خاموشی‌ها، صرفه جویی حامل‌های انرژی و توجه به اخطارهای هواشناسی تاکید کرد.
رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سقز در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی برق گسترده ناشی از بارش بی سابقه نزولات جوی و رانش زمین در سال گذشته از همکاری تمام ادارات و ارگان‌ها، مردم، نیروهای نظامی و انتظامی تشکر کرد.
تقویت زیرساخت‌های شهری برای هدایت آب‌های سطحی، تهیه تجهیزات پشتیبان برای جلوگیری از تداوم خدمات رسانی، ارتقای سطح هماهنگی، برگزاری مانورها و نگارش و تدوین سناریوهای احتمالی، تقویت آموزش‌ها، توزیع مناسب و استقرار تجهیزات و تکمیل شبکه جمع آوری آب‌های سطحی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *