0

۶۵۰ معدن در استان سمنان فعالیت دارد

۶۵۰ معدن در استان سمنان فعالیت دارد
بازدید 34

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی شامگاه دوشنبه در پایان بازدید از معادن منطقه طرود شاهرود در جمع خبرنگاران بیان کرد: استان سمنان یک استان معدنی و صنعتی بوده و بالغ بر ۶۵۰ معدن در استان فعالیت دارند که طی سه سال گذشته فرآوری معادن رشد مطلوبی و ارزشمندی را تجربه نموده است.
وی با بیان اینکه از ۷۰ نوع ماده معدنی شناخته شده در کشور بالغ بر ۴۰ ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد، تاکید کرد: جلوگیری از خام فروشی و استقرار فرآوری در محل معادن از تأکیدات رئیس جمهور است که رویکرد ما در استان نیز بر این مهم خواهد بود.
استاندار سمنان بیان کرد: در منطقه سر کویر در حوزه شهرستان‌های شاهرود و دامغان موارد مرتبط با گازرسانی در دستور کار قرار داشته و در سفر رئیس جمهوری نیز مورد تاکید قرار گرفت.
هاشمی افزود: در راستای تحقق شعار سال و مشارکت مردم، از حوزه معدن حمایت خواهیم کرد که امروز در سطح شهرستان دامغان و شاهرود نیز بیش از ۸ معدن مورد در همین راستا بازدید قرار گرفت.
وی در ادامه با اشاره به رفع موانع کاری معادن تاکید کرد: معادن کم آلاینده و ارزشمندی در استان در مناطق سرکویر مستقر هستند که در حوزه زیرساختی از جمله برق، آب و گاز باید زمینه دسترسی تمامی معادن و سرمایه گذاران محقق شود.
استاندار سمنان توضیح داد: تأمین سوخت بر اساس میزان تولید و نیاز واحدهای معدنی و فرآوری جز مواردی است که امروز در سفر به منطقه سرکویر و بازدید از واحدهای معدنی و فرآوری در دو شهرستان شاهرود و دامغان مطرح و پیگیری خواهد شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *