0

رویکرد مردمی در ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است

رویکرد مردمی در ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است
بازدید 33

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مؤمنی عصر شنبه در دومین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: این استان در این زمینه در بین استان‌های کشور از جایگاه مطلوبی برخوردار بوده و در همه شاخص‌ها به ویژه نرخ شیوع در جمعیت عمومی از میانگین کشوری پایین‌تر است.
وی اضافه کرد: رویکرد مردمی در این زمینه و ساماندهی معتادان متجاهر مورد توجه دولت است و این افراد شهروندان ایرانی هستند و باید به این افراد کمک شود و در یک مکان امن نگهداری شوند.
وی با بیان اینکه بسیاری از جرایم عمومی با ساماندهی معتادان متجاهر کاهش می‌یابد، اظهار کرد: از نظر اجتماعی نیز ساماندهی تأثیر مهمی برجامعه دارد و از نظر احساس امنیت روانی هم مؤثر است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به فرهنگ غنی شهروندان آذربایجان غربی در پایبندی به قوانین ادامه داد: قرار گرفتن در شاخص‌های مطلوب در این زمینه بیانگر همکاری و تلاش همه مسؤولان در این استان است.
سردار مؤمنی گفت: تمایل به مصرف مواد مخدر نیز در این استان نصف میانگین کشوری است که همه نشان از همت مسؤولان در زمینه کار فرهنگی دارد.
وی افزود: در زمینه کشفیات مواد مخدر نیز آذربایجان غربی وضعیت افزایشی دارد که بیانگر تلاش مضاعف در این بخش است.
وی اضافه کرد: آمادگی مردم برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر نیز بالاست و گرایش به مصرف نیز بسیار پایین ارزیابی شده است که جای قدردانی از شهروندان و دستگاه‌ها دارد.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: در گفت و گو با استاندار آذربایجان غربی مقرر شده تا تجهیزات کنترلی برای استان در سال جاری افزایش یابد و ۲ دستگاه آشکارساز خودرویی و کامیونی برای استان تأمین شود.
سردار مؤمنی ادامه داد: در زمینه تقویت زیرساخت‌ها نیز ۲ مقر ایست بازرسی مشخص و نوسازی و تجهیز انجام خواهد شد.
سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر روز شنبه میهمان مسؤولان آذربایجان غربی بود؛ او در این سفر علاوه بر افتتاح ۲ مرکز بازتوانی معتادان ماده ۱۶ مردان و زنان در ارومیه، در جریان فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زیرمجموعه خود قرار گرفت

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *