0

پاکسازی سدهای صیادی غیر مجاز در رودخانه های آستارا

پاکسازی سدهای صیادی غیر مجاز در رودخانه های آستارا
بازدید 27

محمد رضا سلامی ریک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعدادی از صیادان غیر مجاز با تعبیه سدهای ماهیگیری (کله‌ام) در عرض رودخانه مرداب مبادرت به مسدود کردن جریان طبیعی رودخانه و صید غیرمجاز ماهی‌ها کرده بودند که در روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری سدهای کله‌ام موجود در بستر رودخانه مرداب توسط یگان حفاظت محیط‌زیست آستارا، جمع‌آوری و مسیر رودخانه‌ها پاکسازی و بازگشایی گردید.
رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آستارا افزود: این سدها در زبان محلی به «جر» موسوم است که با چوب یا نی ساخته می‌شود و در انتهای آن قفسی تعبیه شده که صیادان غیرمجاز آن را در مسیر بستر رودخانه قرار داده و در زمان مهاجرت ماهی‌ها به بالادست در قفس گرفتار می‌شوند.
وی با بیان اینکه این روش صید از قدیم الایام در رودخانه‌های شهرستان آستارا و سایر نقاط استان گیلان به صورت سنتی رواج داشته است تاکید کرد که صیادان باید از انجام آن خودداری کنند، زیرا باعث کاهش تکثیر ماهیان، آلودگی آب‌ها و سرریز شدن آب رودخانه‌ها در هنگام بارندگی‌های شدید به داخل معابر شهری می‌شود.
گفتنی است؛ فصل تخم ریزی ماهیان از اواسط اسفندماه آغاز و تا خردادماه هر سال ادامه دارد و ماهیان مولد یا رودکوچ، برای تخم ریزی از دریا به رودخانه‌ها (از آب‌های شور به آب‌های شیرین) مهاجرت می‌کنند که تعبیه سدها و صید ماهی‌ها در این برهه زمانی مانع از تکثیر آنها می‌شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *