0

جشنواره عشایری آذربایجان‌شرقی در کلیبر برگزار می‌شود

جشنواره عشایری آذربایجان‌شرقی در کلیبر برگزار می‌شود
بازدید 21

به‌گزارش خبرگزاری مهر، اباذر عباسپور با اعلام این خبر گفت: بیست‌ و نهمین دوره جشنواره فرهنگی‌ورزشی عشایری آذربایجان‌شرقی ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شهرستان کلیبر بخش آیش احمد واقع در روستای نجف تراکمه، قشلاق هارنا برگزار خواهد شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلیبر ادامه داد: این جشنواره که برای حفظ فرهنگ، آداب و سنن عشایر آذربایجان با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی برگزار می‌شود که از جمله بزرگترین رویدادهای گردشگری شهرستان کلیبر است.
وی افزود: در این فستیوال مردان و زنان عشایر در رشته‌های مختلف از جمله سوار کاری (اسب سواری و شتر سواری)، طناب‌کشی، مچ‌اندازی، دو و میدانی، والیبال دو نفره، تیراندازی روی اسب، تیرکمان سنتی، هفت سنگ بانوان، کشتی پهلوانی و سایر بازی‌های بومی و محلی به رقابت خواهند پرداخت.
عباسپور ضمن تأکید بر اهمیت شناساندن شیوه زندگی عشایر به بازدیدکنندگان گفت: از دیگر برنامه‌های متنوع این جشنواره می‌توان به اجرای آئین‌های سنتی آذربایجان از جمله آئین‌های نوروزی (بهاری)، موسیقی سنتی و آواهای محلی، عروسی نمادین عشایری، مراسم کوچ نمادین عشایر، پخت نان‌ها و غذاهای سنتی محلی و برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی اشاره کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *