0

سرعت اینترنت اردبیل تا شهریورماه ارتقا می یابد

سرعت اینترنت اردبیل تا شهریورماه ارتقا می یابد
بازدید 29

شهریار سرداری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: توسعه فیبر نوری و افزایش پهنای باند با هدف ارتقای سرعت اینترنت از برنامه های اولویت دار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دولت سیزدهم با اهتمام جدی این امر مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر تحول خوبی را در توسعه نظام الکترونیکی و دیجیتال شاهد بودیم تا با افزایش پهنای باند پاسخگوی ترافیک کاری در این حوزه باشیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل افزود: سال گذشته ۵۸۰ کیلومتر توسعه فیبرنوری را به همراه اجرای کابل مسی شاهد بودیم که امسال این برنامه در حد وسیع تر انجام می شود.
سرداری بیان کرد: امسال ۸۰۰ کیلومتر توسعه فیبرنوری به صورت بین شهری و روستایی انجام می شود و در کنار آن ۴۵۰ کیلومتر بستر فیبرنوری در داخل شهر اجرایی خواهد شد.
وی گفت: تلاش ما بر این است تا در مجموع یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری را اجرایی و عملیاتی کنیم تا در سطح استان خدمات کیفی تری را به مشترکان ارائه کنیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل ادامه داد: اجرای طرح فیبرنوری از ابتدای امسال شروع شده و تاکنون ۳۰ کیلومتر حفاری و داکت گذاری انجام شده و تا آخر شهریور ۲۴۰ کیلومتر فیبرنوری در این استان اجرایی شده تا دغدغه مردم در ارتباط با قطعی و کندی سرعت اینترنت رفع شود.
سرداری اظهار کرد: پنج پیمانکار عملیات اجرایی را در این زمینه شروع کرده اند و تمام تلاش مجموعه ارتباطات و فناوری استان به همراه چهار اپراتور بر این است تا سرویس دهی اینترنت ارتقا یابد.
وی با قدردانی از شورا و شهرداری اردبیل در اجرایی شدن این طرح خاطرنشان کرد: به غیر از نیر که عملیات فیبرنوری ۱۰۰ درصد در این شهر اجرا شده از سایر شهرداران و شوراهای شهر درخواست همراهی داریم تا این طرح را در سطح استان به انجام برسانیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح را ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: منابع هزینه شده برای اجرای این طرح از ردیف ملی تامین شده است.
سرداری بیان کرد: این استان جزو ۸ استا پایلوت کشور در اجرای بستر فیبر نوری است که امیدواریم ۱۵۰ هزار خانوار اردبیلی تا پایان نیمه اول امسال بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.
وی افزود: استان اردبیل در بهبود سرعت اینترنت رتبه دوازدهم را دارد و با اجرایی شدن این طرح جایگاه استان نیز ارتقا می یابد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *